تاثیر اجرای زیرساخت‌های دولت الکترونیک در کاهش آلودگی هوا

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با بیان اینکه اجرای زیرساخت‌های دولت الکترونیک در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: دولت تدبیر و امید به طور جدی به شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک وارد شده است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، رضایی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به زیرساخت های حوزه دولت الکترونیک گفت: حفظ محیط زیست با تحقق دولت الکترونیک عملیاتی می شود.

 

وی بیان کرد: استفاده از فضای مجازی در همه بخش ها به ویژه در ارایه خدمات شهری و دولتی به شهروندان توسعه یافته است.

 

رضایی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید به طور جدی به شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک وارد شده است و اتفاقاتی که در پنج سال گذشته در فناوری اطلاعات مشاهده شده بی سابقه است.

 

وی با اشاره به شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تصمیمات آن لازم اجرا می باشد. یکی از مصوبات این شورا تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات است.

 

مدیر کل فناوری اطلاعات استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر از شبکه ملی اطلاعات استفاده می کنیم، افزود: قبل از ایجاد شبکه ملی اطلاعات همه مراکز میزبانی در اینترنت خارج کشور بود و امکان دسترسی به اطلاعات فراهم بود اما در حال حاضر فرآیندها داخلی شده است و با قطع ارتباط اینترنت جهانی قابلیت دسترسی به اطلاعات در داخل کشور فراهم است.

 

وی دسترسی به خدمات و محتوای داخلی، مقرون به صرفه بودن، افزایش کیفیت و پوشش و امنیت را از مزایای شبکه ملی برشمرد.

 

رضایی با بیان اینکه شبکه ملی سه لایه دارد، خاطرنشان کرد: این سه لایه شامل کاربرد و زیرساخت محتوا، خدمات و زیرساخت شبکه می شود. وزارت اطلاعات مکلف است زیرساخت های لازم توسعه شبکه و ارایه خدمات را فراهم کند و در این راستا دولت هوشمند و شهر هوشمند تعریف شده است.

 

رضایی با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای تحقق شهر هوشمند اقداماتی را انجام داده است، تصریح کرد: دولت هوشمند زمانی محقق می شود که صددرصد خدمات به شکل الکترونیک به مردم ارایه شود که باعث شفافیت، جلوگیری از رانت، فساد و کاهش هزینه های مردم و دولت می شود.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک شامل گذرگاه ملی تبادل اطلاعات، ملی خدمات در سطح ملی، پنجره واحد درگاه استان تهران، سامانه کار پوشه ملی ایرانیان به عنوان کانال ارتباطی و مکاتبات دولت با مردم و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات می شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید سالانه 12.5 درصد کاهش مراجعات مردمی داشته باشد، افزود: وزارت ارتباطات مکلف به رصد و ارایه گزارش در این زمینه است.

 

وی اظهار کرد: طول شبکه فیبر نوری در ابتدای دولت یازدهم 797 و خرداد 97 به هزار و 159 کیلومتر رسیده است و ظرفیت شبکه انتقال در ابتدای دولت یازدهم 158 و خرداد امسال به 3 هزار و 512 BPS‌ رسیده است.

 

 

 

کد خبر 718556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha