اصل عقلانیت و منطق در گقت‌وگوهای متقابل فراموش نشود

پزشکیان بر عقلانیت و منطق در گقت‌وگوهای متقابل تأکید کرد و افزود: با تهمت و افترا کار به جایی نمی‌رس.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عقلانیت و منطق در گقت‌وگوهای متقابل یک اصل مهم است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با تهمت و افترا کار به جایی نمی‌رسد، زندگی من شفاف است؛ اگر کسی ادعای مردمی بودن دارد، آن بنده هستم؛ همه دوستانم آمریکا هستند و من اینجا مانده ام؛ بعد از چهل سال طبابت نه سهامی دارم و نه پولی از کسی گرفته ام.

پزشکیان در ادامه سخنان خود که با بی‌نظمی و شعارهای مختلف عده‌ای از دانشجویان همراه بود، گفت: بنده نگاه خودم را گفتم و اگر شما اعتراضی دارید؛ بیایید نقد کنید؛ با چنین وضعیتی نمی توان حرف از کرسی آزاداندیشی زد، با فحش دادن و فریاد کشیدن به جایی نمی رسیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که منطقی که فریاد زند؛ منطق نیست، تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده، مدعی ام که اگر از دستم بربیاید مشکلات شما را پیگیری می کنم، با داد کشیدن نه شما به جایی می رسید و نه ما می توانیم کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به این‌که حاکمان و سیاستمداران همواره از قانون برای رسیدن به عدالت استفاده می کنند، تصریح کرد: ذهن دانشجو باید براساس برپایی عدالت باشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: متأسفانه رویه‌ای غلط در جامعه حاکم شده که وقتی به قدرت می رسیم، جناح خود را بالا می کشیم، نه عدالت را، هنوز نتوانستیم عدالت را در این کشور برپا کنیم.

پزشکیان ادامه داد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و عدالت را از حاکمیت مطالبه کند، اگر عدالت در جامعه مورد فراموشی قرار گیرد، منحرف خواهیم شد. حتی قومیت ها و مذاهب دیگر نیز جز عدالت حرفی ندارند.

 

کد خبر 746175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha