برگزاری کرسی نظریه‌پردازی در حوزه علمیه طالبیه

همزمان با هفته پژوهش، کرسی نظریه پردازی با عنوان «بررسی قاعده تسامح و تساهل به عنوان قاعده اعتبار سنجی روایات» در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ همزمان با هفته پژوهش و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کرسی نظریه پردازی با عنوان «بررسی قاعده تسامح و تساهل به عنوان قاعده اعتبار سنجی روایات» با حضور اساتید، صاحب‌نظران و طلاب، در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در این نشست برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در مدارس علمیه و مراکز علوم دینی را مهم و ضروری قلمداد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام یوسفی به عنوان ارائه کننده نظریه و مقاله با بیان اینکه مدرسه علمیه طالبیه با قدمت علمی و تاریخی خود، ظرفیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی را داراست، به بیان مسئله و ادله و ذکر دلائل مد نظر خود پرداخت.

بنابر این گزارش، در ادامه حاضران در جلسه پیرامون توضیحات ارائه کننده مقاله، سؤالات و مسائل خود را مطرح کردند و حجت‌الاسلام یوسفی به این سؤالات پاسخ داد.

حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، نیز به عنوان نقدکننده این مقاله، به بیان نظرات خود پرداخت و نقدهای خود را ارائه داد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام ایمانی نیز به داوری این مقاله و نقدها و مسائل وارده بر آن پرداخت.

کد خبر 749905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha