کاهش ۱۷ درصدی تلفات جاده ای در استان یزد

صادقیان با اشاره به برنامه های راه داری و حمل و نقل جاده ای در استان یزد گفت: تلفات جاده ای در استان یزد در ۹ ماهه سال ۹۷ میزان ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن صادقیان» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: 4 هزار و 688 کیلومتر راه آسفالته در استان داریم که 6 پروژه راه روستایی بالغ بر 17 کیلومتر، افتتاح پروژه یزد باف، پروژه زارچ اشکذر، 12 پروژه راهداری، حوزه بافق زرین شهر با 60 کیلومتر، بهسازی ایستگاه راه آهن یزد به عنوان افتتاح پروژه های ما در دهه فجر است.

صادقیان تصریح کرد: در حوزه شرکت، ساخت 260 کیلیومتر پروژه راه، 274 کیلیومتر راه آهن در دست اقدام داریم که بخشی از آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ما در 9 ماهه سال 97 کاهش تلفات جاده ای بود که با همکاری دستگاه های مختلف رتبه خوبی در این زمینه داشته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: خوشبختانه توانستیم از رتبه 5 کشوری به رتبه دوم کشوری با بیش از 17 درصد کاهش تلفات جاده ای برسیم.

صادقیان بیان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای حمل و نقل کشوری نیز توانستیم در بین غرفه های کشوری به عنوان غرفه برتر انتخاب شویم.

وی افزود: ما به عنوان 17 امین استان راهداری کشوری توانستیم با راه اندازی سامانه مدیریت پروژه های عمرانی کشور، بررسی پروژه ها را به صورت الکترونیکی داشته باشیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: ما در هشت ماله 97 تعداد 152 فوتی داشتیم که 49 نفر آن شهری بوده است که 12 و نیم درصد کاهش فوت نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

صادقیان تصریح کرد: در مجموع 13 و 6 دهم درصد کاهش تلفات داشته ایم.

وی ادامه داد: 50 درصد آمار برون شهری واژگانی بوده است که 90 درصد آنها خواب آلودگی بوده است که در این راستا در مجموع امسال 2 هزار و 733 تصادفات در استان داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: امسال63 درصد متوفیان موتور سواران بوده اند.

صادقیان بیان کرد: در مجموع 124 فوتی در 6 ماهه اول سال 97 داشته ایم که سومین استان در کمترین فوت را در کشور داشته ایم.

کد خبر 753155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha