سفر معنوی حج اعمالی دارد که پشت سر آنها اسراری نهفته است

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل گفت: سفر معنوی حج اعمالی دارد که پشت سر آنها اسراری نهفته است و حج در صورتی کامل می‌شود که انسان ارتباطش با ولیّ خدا بهتر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل، صبح امروز (26مهر) در مراسم قرعه کشی حج عمره دانشجویی در اردبیل با اعلام این مطلب، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: « از نشانه‌های قبولی حج آن است که وقتی حاجی از مکه بازگشت، از تمامی گناهانی که قبلا انجام داده اجتناب کند و دیگر گرد معصیت نگردد، پس اگر مرتکب گناه شود، حج او به خودش رد شده و مورد قبول درگاه الهی نخواهد بود.


وی ادامه داد: پروردگار دو نوع ضیافت را برای بندگان خود در نظر گرفته که یکی ضیافت زمانی و دیگری ضیافت مکانی است و ضیافت زمانی ماه مبارک رمضان و ضیافت مکانی انجام مراسم حج است.


بیدار با بیان اینکه خداوند در دو مورد بندگان خود را به رخ ملائکه می‌کشد، افزود: به رخ ملائکه کشیدن بنده یکی در شب‌های قدر و دیگری در صحرای عرفات است که بندگان با لباس‌های سفید به دیدار دوست می‌شتابند.


وی خاطرنشان کرد: سفر معنوی حج اعمالی دارد که پشت سر آنها اسراری نهفته است و حج در صورتی کامل می‌شود که انسان ارتباطش با ولی خدا بهتر باشد و اگر مکه حرمت دارد به خاطر وجود نورانی پیامبر(ص) است و تا زمانی که انسان در این مکان قرار نگیرد به اسرار اعمال حج واقف نمی‌شود.


در پایان این مراسم، قرعه کشی عمره دانشجویان استان اردبیل به صورت اینترنتی و به روش الگوریتمی صورت گرفت.


پاین پیام/

کد خبر 75987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha