زائران از مقایسه محل اقامت خود با دیگر حجاج بپرهیزند

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر بابیان اینکه درمواردی نمی‌توان از تراکم زائر کاست وگاهی دریک اتاق بیش از چهار نفر ساکن می شوند، گفت: زائران محل اقامت خود را با دیگر حجاج مقایسه نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید علی ریاض، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران در مکه و مدینه عموما در هتل‌ها یا ساختمان‌های برزگ مستقر می‌شوند که از نظر وضعیت تعداد طبقات، تعداد حجاج، بهداشت و نظافت عمومی، تازگی و قدمت، دوری و نزدیکی به حرم و دیگر مسایل با هم متفاوتند.

 

ریاض با تاکید بر اجتناب از مقایسه نمودن ساختمان‌های محل سکونت توسط حجاج تصریح کرد: زندگی در سفر به صورت دسته جمعی است که عادات و عملکردهای مختلف، توقعات و شیوه زندگی متفاوت، تغییر آب و هوا و غذا در کنار دوری از خانواده و بسیاری از موارد پیش بینی نشده دیگر، نباید موجب استرس شود.

 

وی با بیان این که متعادل کردن توقعات موجب می‌شود فشارهای ناشی از موارد فوق به حداقل برسد، افزود: در برخی موارد به هیچ وجه نمی‌توان از تراکم زائر کاست؛ به گونه‌ای که امکان دارد در یک اتاق چهار تا شش نفر اسکان داده شوند.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عربستان در مجلس هفتم با اشاره به گرمای هوا در عربستان اظهار کرد: شایسته است، تهویه در اتاق‌ها همواره برقرار باشد. زائران توجه داشته باشند که اگر قصد خروج از اتاق به صورت دسته جمعی را دارند، کولر گازی و پس از بازگشت، پنکه برقی را روشن نگه دارند.

 

وی با بیان اینکه در استفاده از کولر باید رعایت حال دیگران را نمود، متذکر شد: از آنجا که گاهی مشاهده می‌شود تعداد اندکی از زائران ایرانی به دلیل گرمای هوا، شئونات ملی را در انتخاب لباس رعایت نمی‌کنند، توصیه می‌شود از لباس‌های نخی و فاقد الیاف مصنوعی به رنگ‌های سفید و یا روشن که از سایر لباس‌ها مناسب‌تر است، استفاده شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت در زندگی دسته جمعی متذکر شد: نظافت اتاق‌ها بایستی توسط زائران انجام شود، زیرا این مهم از توان عوامل کاروان خارج و غیرقابل انجام است.

 

نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر با تأکید بر اجتناب از بردن غذا به داخل اتاق اظهار کرد: در مواردی که سرو غذا در خارج از اتاق‌ها تدارک دیده می‌شود، شایسته است زائرین با جمع غذا بخورند.

 

بنا بر گزارش روابط عمومی مرکز پزشکی حج وزیارت، ریاض گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود تعدادی از زائران وقت خود را تا نیمه‌های شب به زیارت و خرید در بازار سپری می‌کنند و پس از بازگشت، برای هم اتاقی‌های خود ایجاد مزاحمت می‌کنند.

 

به گفته وی، برای جلوگیری از بروز این مشکلات، زائران باید به برنامه‌های خود نظم داده و وقت خواب و استراحت را رعایت کنند.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 75991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha