فعال شدن بیش از 47 سمن در زمینه فعالیت های جوانان در استان یزد

طالبی با اشاره به آمار مقایسه ای با قبل از انقلاب گفت: الان بیش از 47 سمن در زمینه فعالیت های جوانان در استان یزد فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « احمد طالبی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بحث اشتغال را از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در استان است که بر اساس آمارهای رسمی سال ۹۵، نرخ مشارکت در استان یزد برای گروه‌های سنی بالای ۱۰ سال، هشت و 40 دهم درصد است و از این تعداد ۸۷ و ۹ دهم درصد شاغل و ۱۲ و یک‌دهم درصد بیکار بوده‌اند.

وی افزود: اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان در یزد قلمداد می‌شود؛ همچنین بیشترین درصد بیکاری یزد مربوط به فارغ‌التحصیلان است؛ لذا اعتباری برای رفع این مشکل در استان‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در استان یزد پرداخت شده است.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: امسال ۶۷ نشست ستاد ساماندهی در شهرستان‌های استان یزد برگزار شده که در سال گذشته این تعداد ۴۲ درصد بوده که امسال خوشبختانه این تعداد با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

طالبی گفت: اعطای وام‌های اشتغال‌زایی از طریق صندوق کارآفرینی از راهکارهایی است که از سوی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیگیری شده است و  تاکنون ۷۴۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز در دست اقدام برای پرداخت است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک تشکل غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می‌کرد، افزود: اکنون ۴۷ سمن جوانان در استان یزد فعال است و با توجه به مجوزهایی که در دست بررسی است، این آمار تا پایان سال جاری به ۵۰ مورد خواهد رسید.

طالبی یادآور شد: ۳۰ مورد از طرح‌های سمن‌ها توسط وزارت ورزش و جوانان مصوب شده که بخشی از این طرح‌ها مربوط به حوزه ازدواج بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج امسال حرکتی آغاز شد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با جدیت بیشتری پیگیری شد و تا پایان سال باید در مجموع ۱۸۰ کارگاه آموزشی برگزار شود.

کد خبر 760499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha