تشرف به عمره بدون نوبت از امتیازات نظام و دولت برای دانشگاهیان است

معاون اجتماعی فرهنگی وزیر علوم اعزام بدون نوبت دانشگاهیان به عمره مفرده را از امتیازات در نظر گرفته شده از سوی نظام و دولت دانست و گفت: دانشگاهیان نیز باید پاسخگوی انتظارات نظام باشند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، غلامرضا خواجه سروی، معاون اجتماعی فرهنگی وزیر علوم نیز در ادامه این مراسم گفت: اختصاص سهمیه عمره به دانشگاهیان یک امتیاز است چراکه مردم عادی برای تشرف چندسال در نوبت می مانند. این امتیازی است که دولت و نظام جمهوری اسلامی برای دانشگاهیان قائل شده و در مقابل انتظار دیگری از دانشگاهیان به عنوان افراد متخصص و متعهد دارد.

وی اظهار کرد: هرساله که بحث زیارت عمره و عتبات مطرح می شود استقبال دانشجویان از این امر معنوی بیشتر از ظرفیت است که امید است بتوان مزینه اعزام تعداد بیشتری از دانشگاهیان علاقه مند به سرزیمن وحی را فراهم کرد.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان که در مکه مکرمه حضور دارد، در تماس تلفنی با خوشامدگویی به حاضران در این مراسم بیان کرد: ای کاش کنار کعبه راز و نیاز مسلمانان سراسر جهان را می دیدید. طواف یعنی از خود گذشتن و به خدا رسیدن،‌ طواف یعنی همگام با حضرت ابراهیم (ع) و محمد (ص) شدن. حج و عمره بعد معنوی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به این نکته که انتخاب افراد نه همت بوده و نه قسمت بلکه فقط دعوت و امضا حضرت حجت بن الحسن(ع) بوده است، ابراز کرد: امیدواریم دانشجویانی که عازم سرزمین وحی می شوند به نیابت از امام حسن عسگری(ع) که توفیق حج نصیبشان نشد، طواف و عمره نیابتی انجام دهند.

 

محمد زارع، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مراسم قرعه کشی نمادین عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام از دانشجویان و استادان متقاضی برای تشرف به سرزمین وحی و عتبات عالیات از 5 تا 21 مهرماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی لبیک انجام شد که در این مدت 292 هزار و 295 نفر برای تشرف به عمره مفرده و 106 هزار و 944 نفر برای تشرف به عتبات عالیت ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: 10 هزار دانشجوی پسر،17 هزار زوج دانشجو و 3 هزار استاد از این میان از اواخر بهمن به سرزمین وحی و 5 هزار نفر از 30 مهرماه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

زارع اظهار کرد: قرعه کشی عمره در گروه پسران مجرد اولویت خاصی ندارد اما برای متاهلان اولویت تاریخ عقد و دانشجو بودن زوج لحاظ شده است، و با توجه به سهمیه 30 هزار نفری در بخش عمره از هر ده نفر یک فرد عازم سرزمین وحی می شود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بادآور شد: قرعه کشی متمرکز برای اعزام دانشجویان و استادان ثبت نام کننده از 23 مهرماه به صورت متمرکز و توسط نمایندگان ستاد در استان ها انجام شده است.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقویان نیز در ادامه این مراسم گفت: همه آدمیان تشنه 2 واقعیت هستند؛ نخست نشانه ها، اگر کسی چشمش را به روی واقعیت ها ببندد البته جایی را نمی بیند، قرآن در همه جا روشن حرف می زند؛ اما به سرزمین نور که می رسد می فرماید:" فیه آیات بینات، نشانه های ما آنجا روشن تر است."

وی ادامه داد: قرار است سفری برویم که ما را هشیار کند چون آیاتش بینات است. جایی که خیلی روشن است دنبال مقصد باشی آدرس را پیدا می کنی، آنجا گدا هم احساس پادشاهی می کند. اگر کسی در دلش شوق پیدا کردن مقصد باشد و آدرس هم داشته باشد ، اگر به آن دیدار رسید باید دنبال صاحبخانه باشد.

شایان ذکر است، مراسم قرعه کشی نمادین عمره مفرده و عتبات عالیات دانشجویی دوشنبه، 25 مهرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان، محمد زارع و ابراهیم صارمی معاونین ستاد عمره، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم، نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 76082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha