اطلاعات جزو نقاط قوت دفاع مقدس بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید حسن باقری توانست در ۲۸ ماه حضور خود در دفاع مقدس، کارهای بزرگی کند که از جمله آنها پایه‌گذاری سازمان رزمی سپاه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در کنگره بزرگداشت شهید باقری در تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاورد ۱۴ قرن علمای بزرگ، صلحای مردم متدین و مستضعف و خون پاک شهدا به رهبری امام راحل است.

وی تصریح کرد: مردم تبریز نقش اساسی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب دارند به طوری که ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ همان حادثه و ماموریت بزرگ تبریز بود که اجازه نداد تا خون شهدای قم بر زمین بماند و پس از آن بود که در چهلم شهدای تبریز، سراسر کشور شعله کشیده و طی چند ماه طومار قوی‌ترین حلقه استکبار جهانی را درهم‌ پیچید.

باقری اضافه کرد: همچنان مردم ایران دین بزرگ دیگری نسبت به آذربایجان‌ دارند که آن توسعه و تفکر مکتب تشیع است که از جمله دستاوردهای قرون گذشته بوده و در تبریز جاری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ملت ایران در یک سال و نیم ابتدای انقلاب با انواع تحریم، کودتا، انواع و اقسام اقدامات دشمن روبه‌رو بودند، تصریح کرد: بعد این فشارها، جنگ بزرگ هشت ساله بر این ملت تحمیل شد و ارتش در محاصره قطعات و تجهیزات قرار گرفت و رزمندگان مردمی و سپاه‌ که سر رشته‌ای زیادی تا آن روز از جنگ نداشتند به جنگ رفتند.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: تمام سلاح‌های استکباری در اختیار صدام بود و استکبار جهانی همه حمایت خود  از بعثی‌ها را نشان داد و در اصل ایران در مقابل ۳۵ کشور به اصطلاح ابر قدرت ایستاد. ما در هشت سال دفاع مقدس غافلگیر از یک جنگ تحمیلی بودیم که می‌خواستند خرمشهر و قصر شیرین‌ها را از  دستمان بگیرند، گفت: در نهایت شیرینی پیروزی در دهان مردم ایران ماند و حق بر باطل پیروز شد.

جنگ در عراق و سوریه به شکست غرب انجامید

وی ادامه داد:  در کنار جنگ، مردم ایران با تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، جاسوسی و غیره مواجه بودند ولی همچنان ایستاده و نشان‌ داده‌اند که ریشه انقلاب تنومند بوده و با این بادها نمی‌لرزد. اگر روزی در سوسنگرد محاصره بودیم و در دروازه اهواز برای جلوگیری از سقوط شهر می‌جنگیدیم الآن در امن‌ترین کشور زندگی می‌کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر ایران به جایگاهی رسیده است که جنگ با سلاح‌های غربی و صهیونیستی علیه عراق و سوریه توسط رزمندگان به شکست کشیده شده است.

باقری ادامه داد:  آن تعداد از جوانان مدافع حرم که با اجازه و پارتی بازی و اشک در جبهه‌های حضور یافته‌اند، الگوی آنها جوانان هشت سال دفاع مقدس است و  به حق اگر هدایت امثال سردار سلیمانی‌ها نبود، حریم اهل بیت(ع) و عتبات عالیات مورد تجاوز دشمن قرار می‌گرفت. این سربلندی خانواده شهدای مدافع حرم است که الآن کشور عراق به کشوری امن تبدیل شده و حاکمیت عراق به دنبال بیرون کردن نیروهای استکباری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: در سوریه که همه کمر به براندازی حاکمیت قانونی بسته بودند، الآن برای بازگشایی سفارت خود تلاش می‌کنند. امروز ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و در عین برتری با عدالت و شجاعت از مواضع صحیح و اصولی خود صحبت می‌کند، با صراحت می‌گوید که چشم‌داشتی به خاک هیچ‌کسی ندارد.

باقری با بیان اینکه شهید حسن باقری یکی از تربیت یافتگان مکتب اسلام است، تصریح کرد: این شهید در سنین پایین وارد جنگ شده و در روز دوم جنگ خود را با کسوت خبرنگاری به جنگ می‌رساند، شهید حسن باقری به خاطر سابقه همکاری با اطلاعات سپاه تشخیص می‌دهد که این جبهه کسری اطلاعات نظامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برادرم معتقد بود که باید در جنگ از وضعیت جوی و زمینی دشمن، توانایی‌های  دشمن، نیات، مقدورات دشمن، وضعیت خطوط عمق و خط مقدم دشمن اطلاع داشت در حالی که اصلا آموزش اطلاعاتی ندیده بود.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: اطلاعات جزو نقاط قوت دفاع مقدس بود، اگر مشکلاتی از جمله تجهیزات، طرح ریزی، نبود مستشار و کسری اعتباری در دفاع مقدس روبه‌رو بودیم ولی در مقابل نقاط قوت هم داشتیم که اطلاعات دفاع مقدس از جمله آنها است.

 وی ادامه داد: اطلاعات دفاع مقدس به مثابه یک نهال و بذر به مرور رشد کرد و در تمام طول جنگ وجود داشت و اگر پیروزی در فاو اتفاق افتاد، مدیون همین اطلاعات است. شهید حسن باقری توانست در ۲۸ ماه حضور خود در دفاع مقدس، کارهای بزرگی کند که از جمله آنها پایه‌گذاری سازمان رزمی سپاه بود.

کد خبر 761076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha