تغییر الگوی کشت کشاورزی و مصرف بهینه آب در بخش صنعت، برنامه های اصلی مدیریت مصرف آب

طالبی با اشاره به اولویت اصلی استان یزد گفت: تغییر الگوی کشت کشاورزی و مصرف بهینه آب در بخش صنعت، برنامه های اصلی مدیریت مصرف آب در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما به عنوان نگاهی کلی به رسانه، همه رسانه ها را از خود می دانیم و درخواست داریم که ما را از خود بدانید و انتقادهای سازنده نیز وجود داشته باشد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: برنامه ما برای استان در بخش عمده ای مربوط به رسانه های استان است که امیدواریم نقش آفرینی رسانه ها در این تصمیم گیری های استان به خوبی داشته باشیم.

 

طالبی تصریح کرد: آب به عنوان یکی از اولویت های اصلی و اول ما است که بخشی در مدیریت مصرف باید کار انجام شود و برنامه های نیز شروع کرده ایم که باید ادامه پیدا کند و در بخش کشاورزی نیز تغییر الگوی کشت در استان، ارائه برنامه کاهش میزان مصرف در منابع آب در صنایع از جمله این برنامه ها است.

 

وی ادامه داد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته با برنامه هایی که داریم کمتر شاهد مشکلات هستیم اما بخشی از آب را باید از منابع آب زیر زمینی استفاده کنیم اما باید امیدوار باشیم که در بحث نزولات جوی به عنوان منبع پایدار داشته باشیم.

 

استاندار یزد بیان کرد: در زمینه امنیت خط انتقال نیز برنامه هایی دنبال شده است.

 

طالبی گفت: خط دوم و خلیج فارس و دریای عمان نیز در حال پیگیری است که اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

 

وی افزود: حکمرانی خوب یک چارچوبی برای حرکت مشترک همه ما در راستای تامین منافع مردم  تعامل مردم، دولت و بخش خصوصی است .

 

استاندار یزد بیان کرد: ما شاخص هایی برای حکمرانی خوب مطرح کرده ایم که مشارکت و حضور مردم در تمامی عرصه ها، پاسخگویی از جمله این شاخص ها است.

 

طالبی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید مطالبه گر باشند و از استاندار و تمامی مسئولان باید این مطالبه گری وجود داشته باشد زیرا در این صورت پاسخگویی و مسئولیت پذیری و قانوپذیری بیشتری را در این زمینه داریم.

 

وی تصریح کرد: شفافیت یکی از تاکیدات ویژه ما است که اگر رسانه ها در کنار ما باشند این فضا به صورت جدی دنبال می شود.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد از دیگر شاخصه های دیگر در حکمرانی خوب است که با جدیت در استان پیگیری می شود.

 

طالبی تصریح کرد: من در بدترین شرایط استان عهده دار این مسئولیت شدم  زیرا شرایط امروز کشور در بین 14 استاندار شرایط ویژه ای است اما اتکای ما به مردم، سرمایه های اجتماعی و رسانه ها است و سعی داریم تا تمامی سرمایه ها را به کار گیریم تا برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

 

وی ادامه داد: برنامه های را در زمینه محیط زیست داریم که در آینده نزدیک این را در زمینه حفاظت از محیط زیست دنبال می کنیم و تاکید ما نیز در این زمینه بیشتر می شود.

 

استاندار یزد بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی ما در زمینه اشتغال است و در این راستا نیز برخی از رویکردها را نقد داریم زیرا بیشترین مشکل ما در زمینه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بومی است و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع های تک و اقتصاد گردشگری دنبال کنیم.

 

طالبی گفت: بنای حمایت و سفارش از هیچ مدیر متخلفی نداریم و اعتقاد به شفافیت داریم اما نباید جرات مدیریت را از مدیران بگیریم و اگر مدیری برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند با قاطعیت حمایت می شوند.

 

وی افزود: همه ما شرایط امروز کشور را باید درک کنیم و در این راستا دولت ساز و کارهایی را در حال تدبیر دارد که نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد و درا ین راستا نیز منتقدان دولت نیز به خاطر منافع ملی و مردم این ظرایط را درک کنند تا بتوان این وضعیت را مدیریت کنیم.

 

استاندار یزد بیان کرد: من به تمامی رسانه ها احترام می گذارم و الان نیز همین رویه را دنبال می کنم اما در بحث تطمیع واقعا منتظر مستند هستم که در این صورت برخورد قاطع را داریم.

 

طالبی خاطرنشان کرد: به دلیل برخی از سو استفاده ها از برخی از مناسبت های ملی مانند روز کوروش ما به دلیل صیانت از این جشن تصمیمات ملی برای آن گرفته شد که ما آن را انجام می دهیم اما ما این اطمینان را داده ایم که ما خودمان به بهترین شکل می توانیم آن را مدیریت کنیم.

 

وی تصریح کرد: در بحث شهردار نیز فرآیندهای قانونی وجود دارد که وزارت کشور در زمان مقرر آن را دنبال کرده است و در این راستا نیز شورا سعی دارد از تمامی ظرفیت خود برای حل آن دارد اما این روند طولانی برای مردم غیر قابل قبول است اما ما نیز آن را دنبال می کنیم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما نگاه یکسان به شهرستان ها بر اساس ظرفیت های آنها است که ماموریت ویژه ای برای هر شهرستان برای روند توسعه استان تعریف کرده ایم که امیدواریم این امر انجام شود.

 

طالبی تصریح کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه داریم که اسکان و اشتغال اتباع را در مهمانشهر دنبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: ما در شاخص های آماری در حوزه جرائم و آسیب های اجتماعی نسبت به کشور وضعیت خوبی داریم که در بسیاری از آمارها رتبه 25 به بعد داریم.

 

استاندار یزد بیان کرد: ما در زمینه محیط زیست در زمینه هیچ معدن  یا صنعتی کوتاه نمی آییم و محیط زیست یکی از اولویت های ما است.

 

طالبی گفت: یکی از مشکلات در زمینه بخش خصوصی، حضور کمرنگ سرمایه گذاران بزرگ کشوری در استان است که سعی داریم آنها را به یزد آورده و فعال کنیم.

کد خبر 762735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha