تهاجم فرهنگي دشمن جدي گرفته شود

پورمحمدی با اشاره به اهميت پوشش رسانه اي در استان هاي مرزي گفت: امروزه تهاجم و تلاقي فرهنگي، مبحث بسيار مهمي است که بايد جدي گرفته شود.

به گزارش خبنرگار خبرگزاری شبستان در تبریز، استاندار آذربايجان شرقي امروز در مراسم افتتاح طرح های فنی صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به برگزاري باشکوه مراسم 22 بهمن گفت: اين شکوه حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن حاصل تلاش هاي صدا و سيماست.

محمدرضا پورمحمدي افزود: حضرت امام خميني(ره) فرموده اند که صدا و سيما، رسانه ملي است و به حق همين رسانه ملي، بزرگ ترين نقش را در دفاع از کيان و آرمان هاي کشور داشته و دارد.

وي همچنين با اشاره به اهميت پوشش رسانه اي در استان هاي مرزي گفت: امروزه تهاجم و تلاقي فرهنگي، مبحث بسيار مهمي است که بايد جدي گرفته شود، چراکه ديگر خبري از جنگ فيزيکي نيست، بلکه دشمنان و معاندان نظام جمهوري اسلامي مي خواهند با استفاده از توان و ظرفيت رسانه ها، انسجام اجتماعي، نهاد خانواده و اخلاقيات جامعه را تحت تاثير قرار داده و در صدد براندازي نظام هستند ، پس در چنين شرايطي بايد با قواي کامل با اين هجمه، مقابله به مثل کرد.

همچنین معاون توسعه و فناوري رسانه ملي در اين مراسم در خصوص روند جهشي توسعه در صنعت رسانه گفت: هم اکنون 66 شبکه در سازمان صدا و سيما فعال است که 13 شبکه برون مرزي، 20 شبکه ملي و بقيه استاني است.

رضا عليدادي افزود: بخش اعظم تجهيزات فني صدا و سيما از شرکت هاي داخلي و فناوري هاي بومي متناسب با شرايط تامين مي شود و اين مهم به نوبه خود صرفه جويي هاي ارزي و ريالي هنگفتي در برداشته است.

وی با بيان اين که هم اکنون 443 ايستگاه تلويزيوني در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر الان تقاضاي امکانات جديد وجود دارد نشانگر اين است که مردم پوشش ديجيتال و شبکه هاي بيشتر را خواهان هستند.

معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما در ادامه به پوشش 96 درصدي سامانه پخش ديجيتال برنامه هاي تلويزيوني در آذربايجان شرقي اشاره کرد و افزود: اين ميزان پوشش ، يک درصد از ميانگين کشوري ( که 95 درصد است)، بيشتر است.

به گفته عليدادي، با اين وجود به 130 ايستگاه ديگر نياز است تا ميزان پوشش برنامه هاي تلويزيوني ديجيتال در استان به 100 درصد برسد.

وي مشکل کنوني صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي را در حوزه فني، قديمي بودن واحد سيار اعلام کرد و گفت: با همکاري استانداري آذربايجان شرقي، تلاش مي شود اين مشکل با تامين يک دستگاه واحد سيار جديد مرتفع شود.

کد خبر 766259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha