تحقیق، فکر کردن و قدرت اعتراض داشتن در جامعه علمی ما حذف شده است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به سطحی‌نگری در سیستم آموزشی گفت: تحقیق، فکر کردن و قدرت اعتراض داشتن در جامعه علمی ما حذف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،، «آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری گفت: مردم و مسئولان نظام باید اهتمام بیشتری به منشور مقام معظم رهبری داشته باشند و اهل تحقیق نیز بر روی بند بند این منشور کار کنند و بر روی مسائل مختلف عقیدتی، اجتماعی و فرهنگی آن فعالیت شود.

امام جمعه یزد افزود: ما الان باید به نحوی کار کنیم که کتابهای ما در مقابل حرکت‌های تخریبی و بعضا فضای مجازی بیایستیم و در مقابل کتاب های خوب را ترویج دهیم و کتابخوانی را افزایش دهیم زیرا دشمنان سعی دارند

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سیستم آموزشی ما سطحی نگری حاکم است و از اول، زمینه فکر برای بچه‌های ما درست نشده است و به بچه‌های ما، حفظ کردن و نمره آوردن  را آموخته‌اند و در آینده با مشکل روبرو می‌شوند.

آیت الله ناصری ادامه داد: دانشگاه‌های ما سالی 15 هزار دانشجوی بیکار وارد جامعه می‌کنند و اکثر فارغ التحصیلان ما بیکار هستند که این نشان از سطحی‌نگری آموزش ما است.

وی گفت: البته برخی از جاها، ما حلقه‌های زنجیر را پاره کرده‌ایم که در نظامی و هسته‌ای از جمله این پیش روی‌ها است اما در بسیاری از صنعت ها اینطور نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در کتاب هم مسئله سطحی نگری داریم و اکثر کتاب های ما دیجیتالی و اینترنتی شده است که این ها اجازه تحقیق و بررسی نظرهای مختلف را با ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که درس ها و توجه  ما عمیق شود و اجازه اختراع و تحلیل و بررسی به دانش پژوهان خود بدهیم.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: تحقیق و فکر کردن و قدرت اعتراض داشتن در جامعه علمی ما حذف شده است و عمدا انگلیسی ها آن را حذف کرده‌اند تا ما در جامعه پیشرفت نکنیم اما باید این معنا را بشکنیم و متحول کنیم.

وی گفت: در آموزش عالی ما باید تحول ایجاد شود و در این راستا نیز کتاب و متن‌های کتاب نیز در این زمینه حرکت کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: فطرت و سرشت ما که به سوی خدا است باید به سمت کمال برسیم و هدف خلقت نیز همان است که متاسفانه فراموش شده است.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد:ما سبک زندگی را بحث می‌کنیم اما ابتدا باید هدف زندگی را مشخص کنیم بعد روی سبک زندگی کار کنیم.

وی گفت: هدف انقلاب، کشاندن ما به سمت عزت و برادری و توانمندی و حرکت به سمت پیش است اما استعمار این را نمی‌خواهد و سعی دارد تا ما را گمراه کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد:ناشران و کتاب نویسان و مولفان باید حواسشان جمع باشد که ملت را از مسیر سعادت و انقلاب خارج نکنند و از فطرت دور نشویم.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: انقلاب بر اساس فطرت خدایی تشکیل شده است و وجود ما نیز خدایی است و امام برای اثبات آن آمده است که ما نباید اجازه دهیم که این را از ما بگیرند.

کد خبر 766306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha