تقدیراز رصدمستمر مشکلات طرح هدفمندی توسط کارگروه دولت وتغییردر تصمیم گیریها

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی ضمن اعلام همراهی سازنده دولت و مجلس گفت: برخی افراد گوش خوابانده بودند که با اجرای قانون هدفمندی، فضای متشنج اجتماعی و سیاسی در کشور پدید آید.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول، اقتصادی با تشکر از همراهی مردم در اجرای قانونی هدفمند کردن یارانه ها گفت: برخی افراد گوش خوابنده بودند که با اجرای این قانون یک فضای متشنج اجتماعی و سیاسی در کشور پدید آید.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اجرایی قانون هدفمندکردن یارانه ها به خبرنگار شبستان گفت: باید از ملت شریف ایران بابت همراهی با اجرای این طرح در روزهای آغازین آن تشکر کرد. چون قدم اول مهم بود که با آرامش طی شود.

وی اظهار کرد: این طرح ممکن است در بعضی از مناطق مشکلاتی را به وجود آورد که باید با صبر و تحمل و انتقال این مشکلات به مسئولین محلی و ملی سعی کنند که مشکلات را برطرف کنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که این طرح، طرح بسیار کارساز و موثری است و ممکن است در روند اجرا برخی از اتفاقات بیفتد که قبلاً پیش بینی نشده است ولی قابل اصلاح است و این اصلاح یا از سوی مسئولان محلی و یا در رده بالاتر مسئولان ملی می تواند انجام گیرد.

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات ممکن است در بخش کشاورزی یا زیربخش های کشاورزی و یا تولیدکنندگان گلخانه ای و یا بعضی کارخانجات رخ دهد که اینها نیز راه حل هایی دارد و می تواند گزارش کنند تا با استفاده از آن راه حل ها مشکلاتش حل شود.

این نماینده تهران در خانه ملت با تاکید بر وظایف دولت در اجرای صحیح این قانون، گفت: وظیفه دولت این است که اجرای این قانون را به صورت مرتب رصد کند که خوشبختانه دولت این کار را مرتب انجام می دهد و هر شب کارگروه هدفمندکردن یارانه ها با اخذ گزارش ها آنها را بررسی می کنند و در آنها تدبیر می کنند و حتی تغییراتی و اصلاحاتی در تصمیم گیری خودشان دارند که جای تقدیر دارد.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به وظایف نظارتی مجلس، برای اجرای صحیح این قانون بیان کرد: کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی که از سوی مجلس برای پیگیری و بررسی این طرح تشکیل شده است به صورت مرتب جلسات نظارتی خودش را به صورت مرتب با مسئولان و وزراء خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر وظیفه عامه مردم در اجرای این قانون، اظهار کرد: مردم در مرحله اول به خوبی به وظایف خود عمل کرده اند که مهم استمرار این عملکرد خوب است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم ادامه داد: شاید در سطح ملی و بین المللی تصور نمی شد شروع اجرای این قانون بر با این آرامش همراه باشد، حتی پیش بینی تشنج های جدی را می کردند و به یک معنا عده ای گوش خوابانده بودند برای اینکه یک فضای متشنج اجتماعی سیاسی پدید آید.

وی افزود: بعضی از رسانه های بین المللی اذعان کردند: که دولت و ملت در اجرای این قانون همراه هستند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن تشکر از مردم به دلیل این همراهی با دولت از آنها خواست که این همراهی را حفظ کنند و تاکید کرد: مردم اگر جایی به مساله و مشکلی برخوردند به نمایندگان حوزه انتخابیه و یا دولتمردان مانند فرماندار و یا استاندار انتقال دهند که مورد به مورد سعی می کنند که این مشکلات را حل کنند.

وی بیان کرد: بعضی از مشکلات صرفاً نیازمند به تدابیر اجرایی است و این در اختیار دولت است و نمایندگان به عنوان نمایندگان مردم گوششان برای شنیدن این مشکلات شنواست و اگر مشکل در حل اصلاح قانون باشد، مجلس قطعاً آنرا اصلاح خواهد کرد.

پایان پیام/

کد خبر 7733

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha