کاهش تأخیر پروازهای حجاج تا 20 دقیقه

رییس سازمان حج و زیارت از ورود نزدیک به 60 درصد زائران ایران به عربستان خبر داد و گفت: متوسط تأخیر پروازها از ایران به عربستان به 20 دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی لیالی در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون 60 درصد زائران ایرانی به عربستان وارد شده‌ا‌ند و آخرین پرواز مستقیم به مدینه‌ی منوره دوشنبه انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اکنون زائران ایرانی از دو مسیر جده و مدینه به مکه‌ مکرمه اعزام می‌شوند، گفت: خوشبختانه وضعیت پروازها تا این لحظه عالی بوده و مدت تأخیر در پروازها از ایران به عربستان به‌طور متوسط به 20 دقیقه کاهش یافته است. این در حالی است که سال گذشته این میزان نزدیک به یک ساعت بود.

آمار زائران اعزامی از مدینه به مکه را 40هزار نفر

رییس سازمان حج و زیارت همچنین آمار زائران اعزامی از مدینه به مکه را 40هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون مشکل خاصی در روند عملیات حج وجود نداشته است. در دیداری که با نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت داشتیم، ایشان معتقد بودند، در بازدیدی که از هتل‌ها به عمل آوردند، بیش از 90 درصد زائران از خدمات ارائه‌شده رضایت داشتند.

لیالی تأکید کرد: تا این لحظه، همه‌ امور براساس آنچه برنامه‌ریزی شده بود، پیش رفته و محقق شده است، حتی در زمینهی فرودگاه و مرکز استقبال مدینه نیز با هماهنگی به عمل آمده، میزان توقف زائران نسبت به سال گذشته کاهش یافته و مدت ایستایی زائران در فرودگاه به یک‌ونیم ساعت تقلیل پیدا کرده و این سرعت، قابل قبول است.

وی اظهار کرد: در روند انتقال زائران از مسجد شجره به مکه‌ مکرمه نیز کارها با سرعت پیش می‌رود، به‌طوری که معمولا ورود زائر به مسجد شجره و انجام کارهای احرام و اعمال مربوط به نیت و اقامه‌ نماز مغرب بین 40 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. همچنین غذایی که برای بین راه زائران در نظر گرفته شده، رضایت‌مندی آن‌ها را به‌دنبال داشته است.

امسال شاهد برگزاری حجی آرام و روان هستیم

رییس سازمان حج و زیارت با تأکید بر روان بودن عملیات حج تا امروز، تصریح کرد: زائران از خدمات ارائه‌شده رضایت‌مندی خوبی داشتند، البته این آغاز کار است، امیدواریم با هماهنگی مدیران کاروان‌ها و زائران با ستادها و بعثه، امسال شاهد برگزاری حجی آرام و روان باشیم.

لیالی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع امکان دارد که از زائری هزینه‌ هتل درجه‌ یک دریافت شده باشد، اما در عمل، هتلی با امکانات کمتر در اختیارش قرار داده شود؟ گفت: حتی یک درصد هم مصداق این موضوع وجود ندارد، زیرا کار تهیه‌ مسکن پس از تمام شدن حج سال گذشته شروع شد و پس از قرعه‌کشی در اختیار کاروان‌ها قرار گرفت. بنابراین متناسب با هزینه‌ هتلی که در زمان ثبت نام از زائر گرفته شده است، همان هتل در اختیار او قرار می‌گیرد.

بازگشت نخستین کاروان زائران ایرانی از عربستان 15 ذی‌الحجه

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، وی یادآوری کرد: براساس استانداردهایی که برای هتل‌های درجه‌ یک در کشورهای مختلف می‌بینیم، استانداردها در عربستان متفاوت است؛ اما امکان ندارد، از زائری پولی گرفته شود و خدماتی که ارائه می‌شود، در آن حد و اندازه نباشد. البته این تفاوت فقط در اسکان است، اما در تغذیه، هواپیما، اتوبوس و دیگر امکانات، خدمات برای همه‌ی زائران یکسان است.

وی با بیان این‌که ما 100هزار تخت در مکه و مدینه با توجه به موقعیت و شرایط نزدیکی به حرم و دیگر مؤلفه‌ها اجاره می‌کنیم و در زمان ثبت نام، این تفاوت‌ها به زائران گفته می‌شود و براساس آن، هزینه‌ ثبت نام تغییر می‌کند، گفت: بر این اساس، تفاوت قیمت اجتناب‌ناپذیر است؛ اما مدیران کاروان‌ها باید شرایط را به‌درستی تشریح کنند، هرچند کمتر زائری است که متوجه این تفاوت نباشد.

لیالی همچنین اظهار کرد: بازگشت نخستین کاروان زائران ایرانی از عربستان صبح روز 15 ذی‌الحجه انجام می شود.


 

کد خبر 77343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha