مجلس برای  اجرای سیاست های کلی نظام باید همراه دولت باشد/نقد سازنده و مفید باشد

ساعی با تاکید بر همراهی با دولت در شرایط سخت فعلی گفت: مجلس باید در عین نظارت و نقد دولت برای اجرای سیاست های کلی نظام همراه دولت باشد.

«زهرا ساعی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به همراهی مجلس با دولت در شرایط فعلی گفت: مجلس به عنوان قوه قانون گذار و ناظر وظیفه اش قانون گذاری و نظارت است و نباید این جایگاه و شان خود را از دست بدهد بلکه باید آن را حفظ کند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه قوانین به درستی اجرایی شوند و دستگاه ها به وظایف شان درست عمل کنند، مسئله ای است که مجلس باید از بعد نظارتی همواره آن را مورد بررسی قرار دهد، قوه مجریه کارهای اجرایی را جلو می برود، قوه مقننه ناظر است و البته این دو کمک و بازوی یکدیگرند.

 

وی ادامه داد: سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه ضلع های یک مثلث هستند که اگر با یکدیگر کار کنند و هماهنگ باشند، قطعا مشکلی پیش نمی آید اما اگر هر یک از این اضلاع در کارش کوتاهی کند، شکل نافرمی پیدا می کند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کشور باید سه قوه در جهت برنامه های کلان تلاش کنند و اگر سیاست های کلان کشور مد نظر هر سه قوه باشد و با هم هماهنگ عمل کنند، قطعا کشور به سامان خوبی می رسد.

 

وی اضافه کرد: مجلس باید در جای خودش نقد کند در عین حال نظارت اش را داشته باشد و قوه مجریه نیز باید به وظایف اجرایی اش عمل کند و البته همراهی مجلس با دولت باید در جهت سیاست های کلان نظام و برنامه های پنج ساله باشد.

 

وی با تاکید بر همدلی و همراهی همه ارکان نظام با یکدیگر گفت: مقام معظم رهبری همواره در بیانات شان بر بحث همدلی و همراهی و وحدت رویه تاکید کرده اند. اتفاقا ایشان بارها بر این مسئله نیز تاکید کردند که نقد سازنده در تمامی حوزه ها باشد چرا که این نقد در برخی امور باعث اصلاحاتی می شود.

 

ساعی گفت: ما معتقدیم اگر نقد در حوزه های مختلف نباشد ما نمی توانیم خودمان را کامل کنیم اما این نقد به معنای تخریب و یا نادیده گرفتن زحمات چهار دهه گذشته انقلاب و زحمات دولت نباید باشد.

 

وی اضافه کرد: ما در طول چهار دهه گذشته خیلی سختی کشیده ایم تا کشور به اینجا رسیده است؛ چهار دهه سخت را پشت سر گذاشته ایم و اگر به عنوان فرد دلسوزی می خواهیم برای اصلاح امور نقدی داشته باشیم باید آن نقد سازنده و مفید باشد نه اینکه چون دولت، دولت فلانی است آن را تخریب کنیم. نگاه گروه های سیاسی باید رو به جلو باشد و نه نگاهی باشد که چون گروه سیاسی مقابل مان در رأس امور است آن را نفی یا طرد کنیم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: این نوع نگاه ما باعث می شود ما هر گاه به مشکل برخورد کردیم بی اعتمادی و یاس و ناامیدی در جامعه تزریق شود و تبعات آن بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم./

کد خبر 773680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha