طرح آرامش بهاری در امامزادگان آذربایجان‌شرقی اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز طرح نوروزی آرامش بهاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی مصائبی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص آذربایجان شرقی اظهار داشت: این طرح فردا  ۲۸ اسفند آغاز و تا  ۱۴ فروردین سال اینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری افزود: برنامه هایی چون برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه های کودک و نوجوان، تبلیغ چند رسانه و فروش و عرضه محصولات فرهنگی و ... در این راستا در نظر گرفته شده است.

مصائبی با اشاره به اهمیت نقش میزبانی امامزاده های استان، اذعان داشت: از دوماه پیش به تمامی امامزادگان ابلاغ کرده ایم تا از لحاظ عمرانی به نظافت محیط داخلی و خارجی رسیدگی کنند تا بتوانیم میزبان شایسته ای برای زائران باشیم.

وی با بیان این‌که کار عمرانی به جد در امام زاده هایی که نیاز به تعمیرات و بازسازی داشتند با اعتبار خیران و مردم پیش می رود، اظهار داشت: تعمیرات برخی از امام زاده ها که زیر نظر  میراث فرهنگی است با هماهنگی سازمان انجام می‌شود و همچنین برای سال آینده هم تفاهم نامه هایی با اداره کل میراث بسته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که نزدیک به ۵۰ امامزاده در سه سطح استان آماده پذیرایی از مسافران خواهند بود، ادامه داد: در این رابطه ستاد هماهنگی در استان به عنوان قرارگاه مرکزی تشکیل شده است و به صورت شبانه روزی در این ایام میزبان میهمانان و گردشگران نوروزی خواهند بود.

وی با بیان این‌که جهت برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری 20 نفر مبلغ اعزامی از استان قم، 25 نفر مبلغ بومی و در مجموع حدود ۴۵ نفر این طرح را پوشش خواهند داد، گفت: برپایی نمازهای جماعت، برنامه تحویل سال نو در امامزادگان شاخص و برنامه های فرهنگی با توجه به ظرفیت امامزادگان و سایر طرح های فرهنگی از جمله برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری است.

حجت الاسلام مصائبی در انتها با ارائه خدمات بقعه ها و امامزادگان آذربایجان شرقی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: ۸۲ امامزاده و مسجد در سطح استان به صورت شبانه روزی در این ایام آماده خدمت رسانی به مسافران و پذیرایی از آن ها هستند.

کد خبر 774413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha