نامه انتقادی استاندار تهران از تخلفات شهرداری تهران به رئیس سازمان بازرسی

مرتضی تمدن با ارسال نامه ای به مصطفی پور محمدی از دخالتهای غیر قانونی شهرداری تهران در حریم شهرهای مجاور انتقاد کرد و خواستار برخورد سازمان بازرسی کل کشور با این امر غیر قانونی شد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، دخالت های بی مورد و غیرقانونی شهرداری تهران در حریم شهرستانها نه تنها اعتراض رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و تعدادی بیشماری از نمایندگان تهران را به دنبال داشته است بلکه صدای استاندار تهران نیز درآورد.
بر این اساس مرتضی تمدن استاندار تهران طی نامه ای به حجت الاسلام «پور محمدی» رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به تداخل حریم شهر تهران با محدوده شهرستانهای مجاور، از دخالت های شهرداری در امور مربوط به فرمانداری های این استان انتقاد کرد و از رئیس سازمان بازرسی کشور خواست تا ترتیبی اتخاد نماید تا این نهاد از دخالت های بی مورد خود در امور مربوط به شهرستانها دست بردارد.
استاندار تهران در نامه خود آورده است: طرح جامع و حریم شهر تهران از مرز شهرستان تهران خارج و به محدوده شهرستانهای مجاور از جمله پاکدشت، ری، اسلامشهر، شهریار، قدس و کرج تداخل نموده است.
در ادامه این نامه آمده است: به استناد ماده 4 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و ماده 2 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آنها اقدام شهرداری تهران خلاف قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی است.
تمدن در ادامه نامه خود به رییس سازمان بازرسی کل کشور به بیان مشکلات ناشی از این اقدام غیر قانونی شهرداری تهران پرداخته و نوشته است: این اقدام شهرداری تهران موجب سوء استفاده افراد سودجو در ساخت و ساز غیر مجاز، صرف هزینه های مادی و معنوی از امکانات فرمانداری و شهرداری و بلاتکلیفی و عدم اجرای قانون در شهرستانهای مجاور تهران شده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ نمایند تا شهرداری تهران براساس قانون در محدوده شهرستان تهران ارائه خدمات نماید و از دخالت در محدوده سایر شهرستانها خودداری نماید.
گفتنی است عدم تمکین شهرداری تهران از قانون و ادامه دخالت غیر قانون این نهاد در شهرهای مجاور در حالی صورت می گیرد که مجمع نمایندگان استان تهران خواهان اجرای قانون است و 25 تن از نمایندگان تهران نیز با ارسال نامه ای به وزارت کشور خواهان اجرای قانون در این مورد شده اند. همچنین کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز دخالت شهرداری تهران در شهرری را فاقد وجاهت قانونی دانسته و خواهان تمکین شهرداری تهران به قانون شده است.
پایان پیام/

کد خبر 7844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha