نیازمند یک روزنامه در سطح ملی هستیم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های آذربایجان شرقی یا همت خبرنگاران رشد خوبی داشتند؛ ولی ما نیازمند به یک روزنامه در سطح ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمداسماعیل سعیدی» در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی که در تالار خاقانی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رشد کمی رسانه‌ها در استان مطلوب بوده است، به طوری که علاوه بر ۴۶۶ رسانه، ما با برخی رسانه های فعال بدون مجوز در فضای مجازی رو به‌ رو هستیم. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با ابراز تأسف از این‌که در عرصه کشور صاحب یک رسانه در سطح تراز ملی نیستیم و این جزو خواسته‌های رسانه‌های استان است، خاطرنشان کرد: گذشته تبریز یک گذشته رسانه‌ای است به طوریکه استان تلاش می‌کند تا به جایگاه پیشین خود برگردد. 

وی ادامه داد: همه جای ایران تهران نیست و نباید همه چیز را در تهران ببینیم، باید کمی هم به استان‌ها توجه کرد تا در شأن فرهیختگان پیش رویم. امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد پنجمین دوره برگزاری این همایش وزین باشیم و رسانه هر روز شاهد استعدادهای برتر باشد.

سعیدی در ادامه با بیان این‌که مطبوعات بی‌شک نقش موثر و مهمی در جریان روشنگری جامعه، شفافیت‌سازی و رفع بسیاری از ابهامات دارد، تصریح کرد: جریان آزاد رسانه‌ای باعث شده تا بخش عمده این گره‌ها باز شود تا کمکی جهت رفع موانع و معضلات باشد. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: برخی‌ها معتقدند که رسانه‌ها در ایران محدودیت دارند در حالیکه در ایران دست و بال آنها باز است و شاید در درج و اطلاع‌رسانی اشکالاتی باشد ولی محدودیت به معنای تبلیغات افراد معاند باشد، نداریم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگ در رابطه با کاغذ و نگرانی در رابطه با واردات و صادرات آن، توصیح داد: نگرانی رسانه‌ها در آن جلسه مطرح شده و تصمیماتی اتخاذ شد تا نحوه توزیع، نظارت و واردات مورد بازنگری قرار گیرد. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: نگرانی در رابطه با گرانی کاغذ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد ولی باید قبول کنیم هر کدام از مسوولیت‌های جزیره‌ای کار را سخت‌تر کرده و هر کسی به دنبال منفعت خود است.

وی اذعان داشت: اخیرا یک لایجه‌ای از سوی دولت به کمیسیون ارسال شده که در آن لایحه بخشی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و به بخش صنعت و معدن داده می‌شود در حالیکه این موضوعات هستند که مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

کد خبر 786711

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha