زائران فضای معنوی حج تمتع را با تمام وجود درک کنند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه حجاج نباید وقت خود را برای خرید و تهیه سوغاتی از دست دهند، اظهار کرد: زائران بیت الله الحرام باید فضای معنوی حج تمتع را با تمام وجود درک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شفیعی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان در مراسم بدرقه نخسیتن گروه از زائران حج تمتع استان در فرودگاه سردار جنگل رشت، گفت: تشرف به حج را نباید با سعی و کوشش یا مال و ثروت بدست آورد، زیرا حج دعوتی از سوی خداوند است.


وی با اشاره به زائران اعزامی به حج تمتع در سال 90، تصریح کرد: خداوند از بین 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت گیلان، یک هزار و 41 نفر را برای اعزام به حج تمتع برگزیده است.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان با بیان اینکه حج دعوتی از سوی خداوند است که بندگان را مورد لطف خود قرار می دهد، تاکید کرد: همه افردی در که در مدت زمان اعمال حج تمتع حضور دارند باید مراقب رفتار و کردار خود باشند.


حجت الاسلام شفیعی، راه رسیدن به کمال الهی را تحمل و صبوری عنوان و بیان کرد: زائران باید در برابر مشکلاتی که در سفر حج تمتع با آن روبرو می شوند، ایستادگی کنند.


وی با اشاره به اینکه حجاج نباید وقت خود را برای خرید و تهیه سوغاتی از دست دهند، خاطرنشان کرد: زائران بیت الله الحرام باید فضای معنوی حج تمتع را با تمام وجود درک کنند.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان، اظهار کرد: زائران حج ابراهیمی باید با تمام وجود به نیایش و اقامه نماز بپردازند.


در ادامه مراسم، فتاح رضوانی، مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با اشاره به اینکه در سال جاری از گیلان، یک هزار و 44 نفر عازم حج تمتع هستند، بیان کرد: از این میزان، 459 نفر به عبارتی 44 درصد مرد و 585 نفر به عبارتی 56 درصد زن هستند.


وی با بیان اینکه یک هزار و یک نفر از زائران حج تمتع گیلان در سال 90، شیعه هستند، خاطرنشان کرد: 36 نفر از زائران تمتع را نیز اهل تسنن تشکیل می دهند.


مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، تصریح کرد: 24 درصد از زائران بالای دیپلم و 76 درصد نیز دیپلم و زیر دیپلم هستند.


رضوانی با اشاره به اینکه میانگین سنی زائران حج تمتع سال جاری از گیلان، 5/57 سال است، ادامه داد: پیرترین زائر حج تمتع گیلان 88 سال سن دارد و جوانترین زائر نیز 27 ساله است.


وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی هایی مناسبی با ارگان های مختلف برای رفاه حال زائران حج تمتع انجام شده است، اذعان کرد: با همکاری بیشتر می‌توان از به وجود آمدن مشکلات برای برگشت زائران جلوگیری کرد.


گفتنی است، نخستین پرواز زائران گیلانی به بیت الله الحرام در سال 90، صبح روز (6 آبان) به مقصد مکه مکرمه انجام شد.


پایان پیام/

کد خبر 78709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha