آزادسازی خرمشهر عامل وحدت نیروهای مسلح ایران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: با آزاد سازی خرمشهر عامل بالا رفتن روحیه مردم، ایجاد وحدت نیرو های مسلح ایران و بالا رفتن قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی در نشست خبری که امروز (30 اردیبهشت) به منایبت فرا رسیدن ایام آزادسازی خرمشهر و در محل سالن اجتمعات این بنیاد تشکیل شد، گفت: در ابتدای دفاع مقدس بر اساس سیاست های غلط رئیس جمهور وقت اجازه هیچ حمله و یا دفاع تمام قد داده نمی شد و بعد از عزل آن جنب و جوش در جبهه های حق علیه باطل به وجود آمد و اولین عملیات پس از آن باعث شکسته شدن حصر آبادان شد.

 

وی افزود: با شکسته شدن حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه روحیه رزمندگان اسلام بالا رفت و شاهد وقوع عملیات های عظیمی در فاصله زمانی کم بودیم تا حدی که ارتش تا دندان مسلح صدام دیگر توان حمله نداشت.

 

این مسئول عملیات بیت المقدس را شاهکار 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: صدام در آن دوران گفته بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کنند کلید فتح بصره را به دست آوردند و رزمندگان رشید اسلام با انجام عملیات بیت المقدس نه تنها 5 هزار و 380 کیلیومتر مربع از وسعت خاک ایران اسلامی را آزاد کردند بلکه ضربات وحشتناکی به ارتش عراق وارد کردند.

 

وحیدی تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس ارتش عراق 16 هزار نفر کشته داشته و 17 هزار و 499 نفر به اسارت زرمندگان اسلام در آمدند، همچنین در این عملیات 29 فروند هواپیمای نظامی، 3 فروند بالگرد و 150 تانک ساقط و 1 فروند بالگرد، 418 دستگاه تانک و 40 دستگاه خودروی نظامی به غنیمت نیروهای ایران اسلامی در آمد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: آزادسازی خرمشهر پیامدهای بسیاری برای ایران داشته که بالا رفتن روحیه مردم و رزمندگان، بالا رفتن وحدت و انسجام نیروهای مسلح، برآورده شدن مطالبه مردم، بالا رفتن قدرت نفوذ ایران در منطقه و بالا رفتن قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح جهانی نمونه ای از آن است.

 

وی افزود: بعد از گذشت سالها از جنگ حال وظیفه تبلیغ رشادت های رزمندگان اسلام بر عهده تمام سازمان ها قرار گرفته است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در 37 مین سالروز پیروزی عملیت بیت المقدس و آزادسازی شهر خرمشهر برنامه هایی را با شعار ما پیروزیم از تاریخ (1 الی 4 خرداد ) به مدت 4 روز برگزار خواهد کرد.

 

این مسئول به عناوین ایام آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: روز اول با عنوان روز رسانه، مقاومت و دفاع مقدس، روز دوم با عنوان شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت، روز سوم با عنوان مقاومت، ایثار و پیروزی و روز چهارم با عنوان دزفول و مقاومت نام گذاری شده است.

 

وحیدی خاطر نشان کرد: 20 برنامه از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این ایام برگزار خواهد شد که برگزاری نشست بررسی جایگاه رسانه در دوران دفاع مقدس و تبیین ارزشهای دفاع مقدس در دوران مقاومت نمونه ای از این برنامه ها است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: دیدار با خانواده 43 شهید عملیات بیت المقدس در استان، غبار روبی مزار شهدا در کلیه شهر های استان، مراسم صبح گاه و همایش وحدت نیرو های مسلح در محل حسینیه اعظم ثارالله ارومیه از دیگر برنامه ها در این ایام خواهد بود.

 

وی به نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس منتخب استان اشاره کرد و گفت: در ادامه های برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان قبل از خطبه های نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

 

وحیدی اظهار داشت: برگزاری یادواره 43 شهید عملیات بیت المقدس و تجلیل از خانواده این شهدا، برگزاری مسابقه رالی جانبازان و برگزاری برنامه های محله محور با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج از دیگر برنامه های این بنیاد در ایام سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس خواهد بود.

کد خبر 791426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha