استقرار۳۵۰ مرکز تست فشار خون و ۱۰۰ ایستگاه سیار در البرز

معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام خبر یک هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی در البرز، گفت: ۳۵۰ مرکز تست فشار خون و ۱۰۰ ایستگاه سیار در البرز در هفته ملی کنترل فشار خون مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید محمدی » در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کنترل فشار خون که امروز (1 خرداد) در سازمان نظام پزشکی البرز برگزار شد، گفت: هرساله شاهد افزایش 100 نفری به تعداد بیماران دیالیز در سطح استان البرز هستیم.

 

معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به وجود یک هزار و 200 بیمار دیالیزی در البرز، مطرح کرد:شاره به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی به پیشگیری و کاهش 50 درصدی تعداد بیماران دیالیزی است.

 

وی با بیان این مطلب که طرح پیشگیری از فشارخون با هدف کنترل افراد جامعه نسبت به این بیماری از 17 خرداد تا 15 تیر اجرا می شود، عنوان کرد: هدف اجرای طرح فشارخون با هدف سنجش و اندازه گیری میزان فشارخون افراد بالای 30 سال است که انتظار می رود طی آن ارزیابی از 20 میلیون نفر را در سطح کشور شاهد باشیم.

 

وی تصریح کرد: این طرح در دانشگاه ها و مراکز آموزشی اجرا می شود که طی آن رژیم غذایی به این گروه ها ارائه می شود.

 

محمدی با در نظر گرفتن فعالیت 350 مرکز تست فشار خون در البرز و استقرار 100 ایستگاه سیار در مکان های پرترد عنوان کرد: در هفته اجرای طرح پیشگیری فشارخون 100 ایستگاه سیار در سطح استان خدمات ارائه می دهند.

 

وی با بیان این مطلب که طرح غربالگری در اداره ها و ارگان های دولتی اجرا می شود، بیان کرد: جمعیت بالای 30 سال مخاطبان اصلی این طرح هستند با این وصف افراد در سن 14 تا 18 سال که این بیماری را داشته باشند به پزشک معرفی می شوند.

 

 

کد خبر 792167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha