استقبال مردم از برنامه‌های رمضانیه کانون‌های مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی

همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های مختلفی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی در حال برگزاری است.

«محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح ویژه برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: این روزها شاهد مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه جزء خوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان در مساجد و مصلاهای سراسر استان هستیم.

وی افزود: جشن “روزه اولی ها” همزمان با سراسر کشور ویژه اعضای خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی در مسجد الزهرا(س) شهرک باغمیشه تبریز نیز اجرایی شد.

هادی‌نیا اهدای قرآن و کتب دینی به تعدادی از مساجد مجری طرح‌های قرآنی و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اجرای منظم و مستمر طرح تلاوت نور در 1738 باب از مساجد استان و در حدود نیمی از آنها با ارائه نکات تفسیری قران کریم، اجرای 80 محفل انس با قرآن و مشارکت کانون های فرهنگی هنری با دیگر متولیان مردمی مساجد در برپایی سفره‌های ساده افطار را از دیگر برنامه های رمضانیه کانون های مساجد استان برشمرد.

وی یادآور شد: دعوت از قاریان، حافظان، وعاظ دینی و اساتید حوزه و دانشگاه برای برپایی جلسات معنوی و معرفتی در کانون های مساجد، اجرای 55 کرسی تلاوت مستمر قرآن کریم، اجرای ختم قرآن طی 30 روز ماه رمضان در 80 باب کانون فرهنگی هنری و برگزاری 70 مراسم گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) جزو برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی تجلیل از فعالان قرآنی، پیشکسوتان و مربیان قرآن کانون های فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات قرآنی در 5 باب از کانون های مساجد، مشارکت در برگزاری یادواره های شهدا، تهیه و توزیع جزوات و ویژه نامه احکام و ادعیه ماه رمضان، انعکاس اخبار برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان در صفحه استانی خبرگزاری شبستان و اجرای دهها طرح و برنامه فرهنگی، قرآنی و ... بصورت خودجوش و از محل مشارکتهای مردمی را از دیگر برنامه های ماه رمضان عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که برنامه های خودجوش مردمی در مساجد جهت تهیه بسته های ارزاق و همکاری با مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد در راستای جمع آوری کمک های مردمی و توزیع اقلام اهدایی میان نیازمندان و محرومان منطقه نیز پیگیری شده است، افزود: اطلاع رسانی و حمایت از پویش مردمی "هر مسجد یک خانه" برای مشارکت در ساخت مسکن به سیل زدگان نیز در اولویت قرار گرفته است.

هادی نیا در پایان تصریح کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضوری پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهند داشت.

کد خبر 792986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha