ماه رمضان بهترین فرصت برای عملی شدن سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام سلمانی گفت: ماه رمضان برای مسلمانان یک سبک زندگی تعریف می‌کند که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و آن ساده زیستی و توجه به محرومان است.

حجت الاسلام «حسین سلمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان ایکه رمضان؛ ماه خودسازی، تزکیه نفس و بندگی خدا است، اظهارداشت: همانگونه که برای دیگر ماه های سال برنامه ریزی می‌کنیم باید برای بهره برداری از این ماه نیز برنامه ریزی انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه همه اعضاء و جوارح انسان باید در ماه رمضان روزه داشته باشند، ادامه داد: رمضان برای مسلمانان یک سبک زندگی تعریف می‌کند که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و آن ساده زیستی و توجه به محرومان است.

 

امام جماعت مسجد شوکت آباد بیرجند با اشاره به اینکه ماه رجب و شعبان مقدمه ماه رمضان هستند، گفت: در کنار جزء خوانی و تلاوت قرآن؛ باید به مفاهیم قرآن پی ببریم و از آن استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان، افطاری دادن و الگوپذیری از سیره اهل بیت(ع) در ماه مبارک رمضان باید الگوی مسلمانان باشد، ادامه داد: سبک زندگی مسلمانان در ماه رمضان داریم باید الگویی برای دیگر ماه های سال باشد.

 


وی با اشاره به پهن کردن سفره های رنگین توسط برخی از افراد و چشم و هم چشمی های نامناسب افزود: باید از سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) به خصوص امام علی (ع) بهترین استفاده را در ماه رمضان ببریم.

 


استاد دانشگاه علمی کاربردی بیرجند ادامه داد: ساده زیستی، دستگیری از فقرا و محرومان، رفتارمحبت آمیز با دوستان، حسن خلق و عدالت از ویژه گی های بارز سیره امام علی (ع) است که باید شیعیان آن را سرلوحه اعمال و گفتار خود قرار دهند.

 

به گفته وی، همه اهل بیت(ع) نور هستد و ما از این نور برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت می‌توانیم استفاده کنیم.

 

 

 

کد خبر 793444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha