معامله قرن چیزی جز فریب فلسطینی‌ها نیست

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: معاهده قرن درصدد است تا اعراب و فلسطینیان بار دیگر آمده و دوباره به اسرائیل باج دهد تا فلسطین جدید شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس تبریز با تأکید بر این‌که این روز همگان از ابتکارات امام خمینی(ره) برای مقابله مستضعفین علیه مستکبران، وحدت امت اسلامی و اعتراض علیه اشغالگران سرزمین فلسطین است، اظهار داشت:

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان مورد احترام پیروان تمامی ادیان الهی است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطان در پاره تن اسلام؛ نه تنها مشکل‌ساز برای فلسطین است بلکه تهدیدی علیه امنیت کشورهای مسلمان محسوب می شود.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، حمله به فلسطین، سوریه و عراق از جمله سوابق ننگین اسرائیل در منطقه است به طوریکه این رژیم جعلی و جنایتکار در حال حاضر به بیت‌المقدس که مورد احترام ادیان می‌باشد، با کارهایی از قبیل حفاری‌ قصد بر تخریب آن دارد و حتی با گستاخی هر چه تمام به گردشگران با قیافه‌های زننده و سگ‌های نجس اجازه ورود به بیت‌المقدس را داده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که تکیه کردن بر ناسیونالیسم عربی و جدایی از دین باعث شده تا اعراب نتوانند هیچ‌گاه متحد علیه غاصبان فلسطین شوند، تصریح کرد: وضعیت و شرایط فعلی منطقه حاکی سیاست راهبردی آمریکا مبنی بر حفظ امنیت اسرائیل است، چنانکه داعش مدعی مبارزه با استبداد، در طول دوران حضور ننگین خود در منطقه، حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرد.

معامله قرن همان باج‌دهی به رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت قم با اشاره به معاهده ننگین "معامله قرن" اظهار داشت: معاهده قرن درصدد است تا اعراب و فلسطینیان بار دیگر آمده و دوباره به اسرائیل باج دهد تا فلسطین جدید شکل گیرد به طوریکه طبق این معاهده شهرک‌های یهودی‌نشین در اختیار رژیم جعلی قرار گیرد و سران فلسطین اجازه حمل سلاح نداشته و سران باید سلاح‌های خود را تحویل دهند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اقدامات آمریکا برای شروع معاهده قرن اشاره کرد و گفت: تغییر پایتخت برای رژیم صهیونیستی از جانب آمریکا، مطرح کردن کنفرانس مکه و منامه از دیگر کارهای اخیر است به طوریکه در کنفرانس منامه می‌خواهند تا اعراب و اسرائیل کنار هم قرار گرفته و بگویند که ما دیگر منازعه با اسرائیل نداری.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که معامله قرن چیزی جز فریب فلسطینی‌ها نیست، افزود: معاهده قرن به منظور این است تا دولت فلسطین جدید در شرایط امنیتی زندگی کند و این دقیقا همان معاهده قرن و هدف اصلی ترامپ و دولت عبری اسرائیل می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما تجربه زیادی از شکست‌های پی در پی آمریکا داریم، تصریح کرد: شکست آمریکا در یمن، سوریه، افغانستان، ایران و فلسطین از جمله شکست‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد به طوریکه دیگر فلسطین آن کشوری نیست که سنگ به طرف دشمن پرت کند بلکه دیگر فلسطین ۷۰۰ موشک به سمت مناطق اشغالی شلیک می‌کند.

امام جمعه موقت قم افزود: جالب است که فلسطینی‌ها که مالک سرزمین خود هستند؛ در معامله حضور ندارند، اما راهپیمایان روز جهانی قدس در سراسر ایران اسلامی اعتقاد دارند اگر فلسطینیان با همین عزم و اراده بایستند تا ۲۵ سال آینده رژیم اشغالگر اسرائیل نابود خواهد شد.

اراده ملت‌های مسلمان آزادی قدس را محقق می کند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه می‌تواند سرنوشت مبارزه را تغییر دهد، اراده است که نقش کلیدی و تعیین کننده برای پیروزی دارد، شاید برای برخی شبهه‌ باشد که چرا ما باید به خاطر فلسطین و مسجد الاقصی در صحنه بیاییم، جواب آن این است که مسأله فلسطین هم به لحاظ دینی و هم انسانی مورد توجه است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اراده ملت‌های مسلمان آزادی قدس را محقق می کند، گفت: اگر ما مسلمان هستیم باید در بعد دینی و اسلامی خود را مکلف بدانیم چراکه مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و پاره تن امت اسلامی است؛ باید در برابر دشمن اصلی و اساسی ظالم باشید؛ امروز آمدیم تا بگوییم که آرمان آزادی قدس شریف هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

کد خبر 796167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha