نخستین جشنواره ماهیگیری هشترود برگزار شد

نخستین جشنواره بزرگ ماهیگیری با قلاب در منطقه گردشگری سد سهند روستای قزللو از توابع بخش مرکزی هشترود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان در هشترود، نخستین جشنواره بزرگ ماهیگیری با قلاب در منطقه گردشگری سد سهند روستای قزللو همراه با اجرای برنامه های شاد در فضایی کاملا پر نشاط با حضور بیش از شش هزار نفر مردم از سراسر کشور برگزار شد.

فرماندار هشترود در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رویداد با هدف توسعه گردشگری شهرستان و برای معرفی محصولات دامی، زراعی، باغی، صنایع دستی و ارتقا فضای نشاط اجتماعی برگزار شد.

«امین امینیان» خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره یک نقطه شروع برای تبدیل شدن هشترود به یک منطقه گردشگری و ایجاد اشتغال برای رسیدن به درآمد پایدار برای مردم منطقه می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هشترود قطب تولید آبزیان در استان به شمار می آید، از این رو برگزاری جشنواره های مختلفی در این زمینه برای شناساندن محصولات تولیدی لازم و ضروری است تا با این روش اقتصاد منطقه بهبود یابد.

همچنین نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه هشترود در حوزه گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد و می تواند با جذب گردشگر به اقتصاد شهرستان کمک کند و در توسعه همه جانبه و آبادانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

«سیدحمزه امینی» ادامه داد: برگزاری جشنواره های مختلف در هشترود باعث می شود که ظرفیت های منطقه بر همگان شناسانده شود و پای سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری به این منطقه بکشاند.

وی افزود: سرمایه گذاری در هشترود و چاراویماق یک معامله دو سر برد برای مردم و سرمایه گذار است؛ چرا که هم ریشه بیکاری در منطقه خشکانده می شود و هم سرمایه سرمایه گذار چندین برابر افزایش می یابد.

گفتنی است، در طول برگزاری این جشنواره تمامی روستاهای بخش مرکزی با ایجاد غرفه و با فروش محصولات بومی نقش بزرگی در رونق این جشنواره داشتند و توانستند به شرکت کنندگان در مراسم خدمات رسانی کنند.

همچنین در حاشیه این جشنواره علاوه بر ماهیگیری با قلاب، برنامه های بادبادک پرانی، آشپزی، ورزش های هوایی و آبی، برنامه هایی برای کودکان، فروش محصولات محلی، مسابقات محلی و چندین مورد دیگر اجرا شد.

کد خبر 799783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha