چاپ ۲۵ عنوان کتاب مولف مازنی مسکوت مانده است

حجت الاسلام طالبی با اشاره به افزایش هزینه های کاغذ و مسکوت ماندن چاپ ۲۵ عنوان کتاب تالیفی خویش، خواستار حل این مشکل زجرآور از مجریان و دست اندرکاران مربوطه شد.

حجت الاسلام «صادق طالبی»، امروز (29 خرداد) در مورد عدم چاپ کتاب های تالیفی خویش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: 80 عنوان کتاب و 9 کتاب را تاکنون به ترتیب، تالیف و ترجمه کرده است.

 

وی اظهار کرد: 25 عنوان کتاب را تالیف کرده که به دلیل هزینه های بالای کاغذ، قادر به چاپ آنها نیست و برای سال جاری هیچ کتابی را، چاپ نکرده و تمام آنها به حالت مسکوت درآمده است.

 

مولف و مترجم 80 عنوان کتاب بیان کرد: این 25 عنوان کتاب که چاپ آنها، مسکوت مانده برای قشر جوان است و ارزش معنوی و علمی دارد.

 

 حجت الاسلام طالبی ابراز کرد: کاهش چاپ کتاب، مردم را از فرهنگ کتابخوانی، دور می کند و ما که در دنیای اسلام بهترین افراد مطالعه کننده و دانشمند را داریم به حداقل علم و تحقیق، می رساند.

 

وی تصریح کرد: مطالعه نسخه های الکترونیک کتاب با کاهش چاپ کتاب، افزایش یافته که علاوه بر مشخص نبودن منبع بیشتر این کتاب ها، میانگین مطالعه در کشور را کاهش داده و تاثیرات منفی زیادی بر ملت ایران دارد.

 

مترجم کتاب هایی نظیر جهاد با نفس شیخ حر عاملی، معانی الاخبار شیخ صدوق و مفتاح الفلاح شیخ بهایی گفت: پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند که «علم اگر در ثریا باشد، ایرانیان آن را کشف می کنند» و این امر، اهمیت کسب دانش برای ایرانیان را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام طالبی اظهار کرد: ناشران با افزایش قیمت کاغذ، قادر به چاپ کتاب هایی همچون قرآن و نهج البلاغه نیستند که کالبدشکافی و تحقیق و مطالعه معجزه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با ادامه این روند، کاهش چشمگیری می یابد.

 

این مولف مازنی بیان کرد: عدم چاپ کتاب برای مولفان، زجرآور است و تاکنون هیچ ارگانی، جوابگوی درخواست بنده نبوده و باید مجریان و دست اندرکاران مربوطه برای کاهش هزینه های چاپ، فکری اساسی کنند.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام طالبی در 18 اسفند سال 1395 به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد به عنوان امامت جماعت کانون فرهنگی و هنری شهید گمنام بهزادکلای نکا و از مولفین فعال با حضور مسئولین و مدعوین کشوری و استانی، تقدیر شد.

 

کد خبر 801163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha