استمداد اداره کل منابع طبیعی از جوامع محلی برای پیشگیری از آتش سوزی

فرمانده یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: جوامع محلی، دامداران و کشاورزان در امداد و نجات و پیشگیری از آتش سوزی، ما را در حفظ منابع طبیعی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسفراین؛ سرهنگ موسی الرضا حیاتی، یک شنبه در کارگروه  پیشگیری و اطفاء حریق در شهرستان اسفراین اظهار کرد: همکاری مردم برای حفاظت و کاهش آسیب به منابع طبیعی سبب کاهش آسیب به بهره برداران این حوزه نیز می شود.

 

فرمانده یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی، افزود: بارش های خوب و پوشش گیاهی فراوان امسال خطر جدی برای آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی را فراهم کرده است.

 

حیاتی گفت: منابع طبیعی به تنهایی قادر به حفاظت از این مواهب الهی نیست و نیازمند مشارکت و همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از آسیب و خسارت به آن است.

 

 وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 100درصد عامل آتش سوزی ها مراتع و منابع طبیعی خراسان شمالی ، انسانی است که 99 درصد آن غیر عمد است.

 

فرماندار اسفراین نیز در این کارگروه بر ضرورت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با آموزش و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی از خسارت به این حوزه پیشگیری کرد.

 

طاهر رستمی  با اشاره به بارندگی های خوب امسال و پوشش گیاهی خوب در مراتع و امکان وقوع آتش سوزی بر آمادگی و آموزش دهیاران و افراد بومی برای اطفاء حریق  تاکید کرد و گفت: دهیاران، مدیران بحران در روستاها هستند و باید در زمان بحران و مدیریت لحظه ای آمادگی داشته باشند.

 

رستمی افزود: جامعه نیازمند محیط‌ زیست و منابع طبیعی مطلوب است و تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم در حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستند.

 

وی گفت: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند و با ارزش برای زندگی  مردم  است و بهترین محافظان آن خود مردم هستند.

 

 

کد خبر 802498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha