آموزش بیش از ۵ هزار نفر در مهدهای کودک استان یزد

صادقی پور با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه گفت: بیش از ۵ هزار نفر در مهدهای کودک استان یزد آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی صادقی پور » در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استانداری یزد گفت: امروز متاسفانه ما شاهد کم توجهی خانواده ها به امر پیشگیری هستیم که اگر این اتفاق و آسیب شناسی صورت گیرد ما شاهد اتفاق بزرگی خواهیم بود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد افزود: ما هزینه های اندک در زمینه پیشگیری را کم توجهی کرده ایم اما به هزینه های زیاد در درمان می پردازیم که این مشکلات متعددی را برای ما بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم از مهدهای کودک فعالیت های پیشگیرانه خود کار کنیم که در استان یزد نیز تاکنون بیش از 5 هزار نفر را در مهدهای کودک استان آموزش داده ایم.

صادقی پور تصریح کرد: مهارت تفکر نقاد یکی از مهارت های مهم است که در کشور ما کمتر به آن توجه می شود و همین امر باعث گسترش مواد مخدر شده است زیرا افراد قدرت ارزیابی ندارند.

وی افزود: خوشبختانه ما در استان کمپ غیر مجاز نداریم و کمپ های کنونی ما نیز امکانات بسیار مناسبی دارندو  حتی نظارت تصویری نیز بر آنها داریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد بیان کرد: متاسفانه پیشگیری جز مطالبات و هزینه های سبد روزمره مردم قرار نگرفته است.

صادقی پور ادامه داد: اولویت درمان ما مراکز سرپایی است که می تواند به خوبی اثرگذار باشد و انتخاب اول ما نیز بر این اساس است.

وی افزود: تعداد مددکاران در مراکز استان 140 نفر هستند و حدود 30 نفر نیز در کمپ ها داریم.

 

کد خبر 802519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha