مرحله استانی جشنواره خوارزمی در تبریز برگزار شد

مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عاشور اکرمی» امروز ( ۴ تیر ماه ۹۸) در بازدید از روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: ایجاد زمینه برای اجرای مطلوب برنامه های درسی، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی و ارتقاء مهارت های دانش آموزان در حوزه پژوهش و تفکر خلاقانه از اهداف مهم جشنواره نوجوان خوارزمی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی قبلا در دو مرحله مدرسه ای و منطقه ای با 6 محور زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه دانش آموزی در گروههای دو نفره برگزار شده است.

وی افزود: در مرحله مدرسه ای 292 هزار و 500 نفر دانش آموز در مدارس دوره اول متوسطه استان رقابت کردند که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند و در مرحله منطقه ای که در نواحی و مناطق استان برگزارشد 475 نفر جواز حضور در مرحله استانی را دریافت کردند.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بعد از داوری 11 نفر از دانش آموزان برتر این مرحله از جشنواره نوجوان خوارزمی به مرحله کشوری که در مرداد امسال در اصفهان برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.

گفتنی است، مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در آذربایجان شرقی به مدت دو روز در مدرسه شاهد مهدیه تبریز برگزار شد.

کد خبر 803168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha