اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اعتیاد جزء پنج آسیب اجتماعی مطرح است و ۹۰ درصد از مردم از شیوع مواد مخدر نگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز ( ۴ تیر ماه) در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایرا اسلامی در مقابله جدی با این بلای خانمان سوز اهتمام جدی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اقدامات شایسته و پیشگیری اولیه، درمانی و حمایت‌های اجتماعی برای مقابله و درمان این معضل در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اولین اولویت کشور است، افزود: این موضوع جزء پنج آسیب اجتماعی مطرح است و ۹۰ درصد از مردم از شیوع مواد مخدر نگران هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: همجواری ایران با افغانستان و تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ خاموش دشمنان و نقش برخی عوامل ساختاری، سیاسی و برخی عوامل فرهنگی، خانوادگی باعث شده است تا موادمخدر شیوع یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر انتظار مردم برای کاهش اعتیاد مطرح است، افزود: دغدغه مردم و مسئولان، نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی باید در سمتی برای یافتن راه چاره در این زمینه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با دعوت از نخبگان جامعه برای انجام طرح های تحقیقاتی برای مبارزه با این پدیده شوم گفت: علمی کردن مبارزه با موادمخدر و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهی ضروری است.

کد خبر 803172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha