بومی سازی جشن های دهه کرامت با بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد

دبیر اجرایی جشن های دهه کرامت استان البرز با تأکید بر اهمیت بومی سازی برنامه های مناسبتی به ویژه در بحث دهه کرامت، گفت: بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از مولفه های اصلی این دوره از برنامه های دهه کرامت است.

«حجت الاسلام کاظم شکری» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت برپایی ویژه برنامه های دهه کرامت،گفت: ظرفیت ها کانون های فرهنگی هنری مساجد برای برپایی دهه کرامت متناسب با نیازهای بومی هر منطقه با هدف اجرای برنامه های خلاقانه اختصاص پیدا می کند.

 

دبیر اجرایی جشن های مردمی دهه کرامت استان البرز در خصوص این پرسش که جایگاه ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در این دوره از جشنواره دهه مردمی کرامت چیست، گفت: دبیرخانه استانی این دوره از جشنواره در هر استانی، ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد است، که با معرفی چارت تشکیلاتی، شرح برنامه ها و شرح وظائف ستاد استانی در قالب دستورالعمل انجام وظیفه می کند.

 

 

فرمودید که قالب این جشنواره مردمی است، در این رابطه توضیح بفرمایید؟

 

در این دوره از جشنواره، پویشی با عنوان « پویش مردمی سهم من از بهشت» با هدف جمع آوری نذورات مردمی برای ساخت شبستان بزرگ امیرالمومنین(ع) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای مشارکت عموم مردم به ویژه اعضاء کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان اطلاع رسانی می شود. همچنین استفاده از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی و دیگر تشکل های مردمی و دینی با هدف استقبال از کاروان سفیران کریمه( خادمان حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها) هستند از دیگر مطالب مورد توجه در این دوره از جشنواره مردمی است.

 

بفرمایید، قالب کلی برنامه های این دوره از جشنواره مردمی دهه کرامت چیست؟

 

این دوره از جشنواره در 6 محور برنامه ریزی شده است. آذین بندی و محله آرایی از نخستین مراحل این جشنواره است که در سطح محلات با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود. نذر شادی، کاروان کرامت، ایستگاه های کرامت و دختران آفتاب از دیگر قالب های این جشنواره است.

در این خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد که متقاضی حضور در جشنواره هستند با ثبت نام به نشانی اینترنتی www. amfm.ir ثبت نام انجام می دهند و متعاقب با آن با ارسال گزارش در قالب عکس و فیلم فعالیت می کنند.

 

یکی از رویکردهای این دوره از جشنواره تبیین شخصیت امام رضا(ع) و ابعاد زندگانی آن حضرت است در این خصوص چه برنامه ای دارید؟

 

یکی از رویکردهای ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، ارتباط با نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز است که در این خصوص انتظار می رود با عقد تفاهم نامه همکاری با هدف تعامل بیشتر کانون های فرهنگی هنری مساجد و آستان قدس شاهد تحولات جدی در زمینه خادمیاری رضوی در ابعاد مختلف باشیم.

 

 

کد خبر 803805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha