لحظات زندگی صائب تبریزی مملو از تلاش برای ارتقای فرهنگ و ادب جامعه است

حجت الاسلام انصاری در هفتمین همایش صائب تبریزی، گفت: لحظات زندگی صائب تبریزی مملو از تلاش برای ارتقای فرهنگ و ادب جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» شامگاه(دوشنبه، ۱۰ تیرماه) در هفتمین همایش صائب تبریزی که در باغ صائب برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: بعد از قرن‌ها شعاع وجودی صائب تبریزی سبب شده مردم اینجور مشتاقانه در این محل جمع شده و اشعار زیبای او در دل هر انسان ادب و فرهنگ دوست جا گرفته است.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت بزرگان ادب فارسی تصریح کرد: گرامیداشت بزرگان ادب فارسی بدون شک بزرگداشت زبان فارسی بوده و باید قدر این زبان شیرین پارسی را بدانیم که یکی از راه‌های این قدرشناسی، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ادبی است.
 
 
وی با اشاره به گذشته درخشان اصفهان در زمینه فرهنگ و ادب پارسی اظهار کرد: اصفهان تاریخ بسیار درخشان و پرفروغی در زمینه شعر و ادب داشته و یکی از جلوه‌های این درخشش صائب بزرگ، این شاعر بلندآوازه است، لحظات زندگی صائب تبریزی مملو از تلاش برای ارتقای فرهنگ و ادب جامعه است.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رسالت بزرگ جامعه ادبی را فرهنگ سازی برای گرایش جامعه به مطالعه عنوان کرد و گفت: بزرگداشت و گرامیداشت بزرگان ادب و شعر یکی از راه‌های شناساندن اهمیت مطالعه و شعرخوانی به جامعه است.
 
 
در ادامه این مراسم ۵ نفر از شعرای پیشکوست اصفهان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
 
 
خاطرنشان می‌شود، هفتمین همایش صائب تبریزی با حضور اساتید و شعرا و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری اصفهان، مجمع ادبی استان، انجمن ادبی صائب و موسسه فرهنگی هنری آوای جاوید شامگاه ۱۰ تیرماه در  باغ صائب اصفهان برگزار شد.
 
 
 
کد خبر 804845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha