معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز

دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: هیات انتخاب و داوری بخش های مختلف این جشنواره در تبریز مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «مهدی لزیری»، امروز(۱۱ تیر ماه ۹۸) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس تصمیم شورای سیاست گذاری این جشنواره حجت الاسلام احمد حمیدی، فرزاد تقی‌لر و محمودرضا رحیمی به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش اجرای صحنه‌ای، اردشیر صالح‌پور، نادر برهانی‌مرند و شهرام خدایی به عنوان هیأت داوری بخش صحنه‌ای و ایوب آقاخانی، ساناز بیان و اکبر شریعت به عنوان هیأت داوران بخش نمایشنامه‌نویسی انتخاب شدند.

دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با اشاره به این‌که سیره ائمه اطهار(س) مهمترین و عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی فردی و اجتماعی بوده و در این راستا فرهنگ رضوی از جایگاهی خاص و بسیار تأثیرگذار برخوردار است، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره شرکت‌کنندگان را به سمت تحقیق و بررسی در پیرامون موضوعات جشنواره هدایت می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا آثار ارسالی هم از نظر محتوا و هم از نظر هنری و فنی دارای ویژگی‌های ممتازی باشد و این موضوع به توسعه و تعمیق بیش از پیش فرهنگ رضوی کمک می‌کند.

بنابر این گزارش، چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره مندی از قالب هنر برای ماندگار کردن اندیشه‌ها و آموزه‌های اهل بیت (ع) و نظر به ظرفیت اثرگذاری نمایش و ایجاد بستر مناسب در جهت اشاعه هنرهای آئینی و دینی، تولید متون و آثار نمایشی فاخر دینی، آئینی و کشف استعدادهای نو و تازه‌ای در این حوزه در تبریز برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی و گسترش فرهنگ تماشای تئاتر و انتقال مفاهیم بلند انسانی از طریق این هنر از اهداف مهم این جشنواره است.

گفتنی است، این جشنواره ٦ تا ۹ مرداد در تبریز برگزار می‌شود. دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با ١٢ اجرای خیابانی در ٤ نقطه گردشگری تبریز به استقبال جشنواره رضوی می‌رود.

کد خبر 805106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha