سرانه ورزشی تمامی دستگاه های استان به میزان ۹۴ سانتیمتر است

شریعتی با اشاره به آمار واقعی سرانه ورزشی استان یزد گفت: سرانه ورزشی تمامی دستگاه های استان به میزان ۹۴ سانتیمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مسعود شریعتی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کاروان جاده ولایت برای دهمین سال وارد استان یزد می شود و از شلمچه شروع شده و تا مشهد مقدس ادامه پیدا می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به ظلم حاکمان زمان امام رضا(ع) شاهد طی مسیر در سخت ترین راه ها بوده ایم که امروز نیز با هدف زنده کردن یاد سختی ها با اهل بیت (ع) جاده ولایت احیا شده است.

وی افزود: ما هم جنبه های فرهنگی و هم جنبه های ورزشی را در استان برای آنها در نظر داریم و در هر شهرستانی برنامه های مختلفی را اجرا می کنیم.

شریعتی ادامه داد: در سال آینده نیز بر اساس برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان امیدواریم از کشورهای مختلف نیز ورزشکار جاده ولایت داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل تابستان برنامه های مختلفی در زمینه اوقات فراغت داریم که مقرر شد کلیه دستگاه ها برای این که کار موازی نداشته باشند و بتوانند خدمات خوب و ارزان قیمت برای پر کردن فرصت جوانان داشته باشند به سایت اداره کل ورزش و جوانان ارائه کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: آینده نگری یکی از تاکیدات ما است که امیدواریم با فعالیت های ورزش شاهد افزایش تحرک در جامعه باشیم.

شریعتی بیان کرد: با توجه به برخی از فعالیت هایی که غیر مجاز هستند توصیه می کنیم که کلاس هایی مورد استفاده قرار دهند که نام آنها در سایت آمده باشد و مجوز دار باشند.

وی افزود: المپیاد استعدادهای برتر کشور را داریم که در سال گذشته یزد خوش درخشید و امیدواریم امسال نیز در بیش از 70 رشته دختر و پسر شاهد این درخشش باشیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: زنجیره و حلقه وصل ورزشکار از کودکی تا بزرگسالی امیدواریم با برگزاری المپیادها وصل شود.

وی گفت: در حوزه جوانان نیز برنامه های مختلفی در راستای ازدواج و مناسبت های مختلف داشته باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: بهره برداری بیش از 40 پروژه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بهره برداری خانه های ورزش روستایی از جمله این برنامه ها بود.

وی افزود: در سال 96 و 97 تعداد 200 خانه ورزش روستایی را در استان به بهره برداری رساندیم که در جشنواره نوروزی و تاستانی ورزش مسابقاتی در این زمینه برگزار می کنند.

شریعتی ادامه داد: در 4 سال گذشته بیش از 87 پروژه به بهره برداری رساندیم که پروژه چمن های مصنوعی از جمله این پروژه ها بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از 15 چمن مصنوعی را به بهره برداری می رسانیم و با توجه به کمبود سرانه ورزشی شهر یزد برنامه های ویژه ای داریم که در حاشیه های مختلف شهر این برنامه ها را اجرا می کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: پیست مسقف آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به سفر رئیس جمهور در استان در حال انجام است و از نیمه دوم تیرماه که اعتبارات ابلاغ می شود این پروژه نیز اجرایی می شود و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

شریعتی بیان کرد: خوشبختانه در تامین اعتبار علاوه بر قول وزیر با توجه به قانون ماده 6 الحاق تعدادی از پروژه های قابل فروش را تغییر کاربری داده ایم و برای تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه کنیم.

وی افزود: در المپیاد استعدادهای برتر در تابستان امسال نیز حدود 4 هزار نفر به استان یزد رفت و آمد می کنند که امیدواریم به خوبی میزبانی داشته باشیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی پیشبینی در برنامه 1404 کشور به ازای هر نفر یک متر است که سرانه ورزشی استان واقعی  اکنون اداره کل ورزش و جوانا به ازای هر نفر 58 سانتیمتر واقعی و قابل استفاده است و سایر دستگاه ها نیز 36 سانتیمتر است که یه طور کلی 94 سانتیمتر است.

وی گفت: زمین های خاکی روستایی را جز سرانه ورزش استان اعلام کردند که دو سال تلاش کردیم که این را کسر کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: ما در دولت های گذشته شاهد ایجاد پروژه های متعدد بدون آمیش بوده ایم که باعث توزیع نامناسب سرانه ورزشی استان بوده ایم.

وی افزود: ما در سال گذشته برای ایجاد پمن های مصنوعی فشار ناعادلانه گذشته را سعی کردیم با آن جبران کنیم.

شریعتی تصریح کرد: الان پروژه های در دست اقدام بالغ بر 15 نقطه از مرکز استان است که با حضور خیرین سعی کرده ایم زمین ها را بگیریم و برای انجام این پروژه ها تلاش کنیم.

وی گفت: 263 مکان ورزشی در استان داریم که بر اساس سند چشم انداز استان این آمایش سرزمینی و دارایی پشتوانه منطقه ای و سرانه جمعیت را در ان دیده ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد  بیان کرد: بیش از 72 پروژه را با حضور خیرین در حال پیگیری هستیم و الان نیز 43 پروژه ما در حال تکمیل است.

شریعتی با اشاره به حضور تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم فوتبال گفت: برای گرفتن سهمیه با مشارکت شهید قندی صورت گرفته است و با مشارکت شرکت های خصوصی دیگر این امر صورت گرفته و ما نیز نظارت عالیه را داشته ایم.

وی افزود: تمامی شهرستان ها را موظف کرده ایم که یک سالن سرپوشیده را به بانوان اختصاص دهند و تمامی شهرستان ها نیز این امکان را دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد  بیان کرد: استخر مجموع ورزشی بزرگ به عنوان استخر دوم ویژه بانوان نیز در صورت تخصیص اعتیار در سال 99 به بهره برداری می رسد.

شریعتی خاطرنشان کرد: همه فعالیت های ورزشی باید با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شود.

وی گفت: کلیه باشگاه هایی که فاقد زمین ورزش هستند می توانند با ارائه طرح های خود و بررسی های کارشناسی این زمین را دریافت کنند که این ظرفیت در برنامه ششم است  و الان راه برای صاحب زمین و مالک شدن باشگاه ها هست.

کد خبر 805932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha