تضارب آرا در بخش فرهنگ را مفید و کارآمد می‌دانیم

کاراندیش در آیین تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، گفت: تضارب آرا در بخش فرهنگ را مفید و کارآمد می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی‌اصغر کاراندیش مروستی» در آیین تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان که امروز(سه شنبه، ۱۸ تیر) در تالار سرو مجتمع فرهنگی هنری شهید مدرس(ره) شهرضا انجام شد، با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم اظهار امیدواری کرد نتیجه سفر یک روزه به این دو شهرستان مطلوب باشد.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم توجه جدی به مسائل فرهنگی هنری شهرستان‌ها و تمرکز زدایی از مرکز خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای رشد و ارتقای مطلوب فرهنگی پیدا کند می‌تواند توسعه پایدار داشته باشد و به همین دلیل است که اقتصاد ذیل فرهنگ تعریف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نتیجه بخشی فعالیت‌های فرهنگی زمان بر و طولانی مدت است، تصریح کرد: لازم است تمام فعالان و مسئولان فرهنگی بیانه گام دوم انقلاب اسلامی که آسیب شناسی ۴۰ سال گذشته و برنامه ریزی برای آینده دارد را نصب العین حرکت خود قرار دهند.

 

کاراندیش با اشاره به ساختار کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست گذاری در امور فرهنگی هنری، حمایت، آموزش و نظارت بر این فعالیت‌ها با زیرساخت‌های مختلف از جمله وجود ۸۰۰ مجتمع فرهنگی هنری در استان‌ها و حدود ۳۰۰ مجتمع در حال ساخت از جمله فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه در حوزه سینما، مطبوعات و کتاب گفت: در موضوع یارانه کاغذ با توجه به مسائل پیش آمده در سال ۹۷، ۱۱۰ درصد تخصیص کاغذ اتفاق افتاده و در راستای بررسی مسائل حوزه کتاب و نشریات برنامه‌های مختلفی از جمله برخورد جدی با متخلفان پیش بینی شده است.

 

وی افزود: از ۴۰۰ هزار تن نیاز کاغذ کشور در طول سال، ۹۰ هزار تن مربوط به نیاز نشریات، مطبوعات و کتاب بوده که برنامه ریزی و ثبت سفارش آن برای سال ۹۸ انجام شده که امیدواریم تخصیصات آن اتفاق بیفتد.

 

کاراندیش با اشاره به افزایش اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول چند سال گذشته تصریح کرد: تمام بودجه فرهنگی کشور ۳ درصد از کل بودجه عمومی سال بوده که تنها ۱۵ درصد از این ۳ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص پیدا می‌کند یعنی در مجموع ۳۸ صدم درصد از بودجه عمومی کشور به این وزارتخانه اختصاص داده شده که البته همواره تمام آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این شرایط اما پاسخگوی مسائل فرهنگی کشور همواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده با اینکه تنها متولی فرهنگ کشور این وزارتخانه نبوده و این یکی از مسائل موجود است البته امکان وجود تنها یک متولی فرهنگی هم نداریم چرا که تضارب آرا در بخش فرهنگ را مفید و کارآمد می‌دانیم.

 

وی با اشاره به افزایش بودجه بیمه هنرمندان گفت: لایحه مالکیت فکری و لایحه جامع رسانه‌های کشور از جمله کارهای زیربنایی است که برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در دست اقدام داریم.

 

ادای احترام به امامزاده شاهرضا(علیه السلام) و مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرضا بود.

 

آیین تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با حضور «سمیه محمودی» نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انجام شد.

 

 

 

کد خبر 807534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha