معرفی ظرفیت های مروست به کشور، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی « روز مروست»

خاکپور با اشاره به برنامه های جشنواره ملی « روز مروست» گفت: معرفی ظرفیت های مروست به کشور، مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.

محمد جواد خاکپور، دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی « روز مروست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: مروست دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی همچون محصولات کشاورزی بسیار با کیفیت به دلیل برخورداری از آب و خاک غنی همچنین وجود اماکن تاریخی و طبیعی بسیار زیبا است و تنوع اقلیمی در این شهر می‌تواند برای گردشگران جذابیت ایجاد کند.

خاکپور تنوع در صنایع دستی، وجود جوانان هنرمند و نخبه و غیره  را نیز بخش دیگری از ظرفیت‌های شهر مروست اعلام کرد و افزود: مروست همچنین به لحاظ برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در نقطه تلاقی چند استان مرکزی ایران، این شایستگی را دارد که به عنوان یک منطقه هدف گردشگری و مناسب برای سرمایه گذاری معرفی شود.

دبیر جشنواره ملی روز مروست ادامه داد: مروست طی سالیان گذشته تاکنون در تمام دنیا معرفی شده و امیدواریم با حضور مسئولان استانی و کشوری همچنین حضور مهمانانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور، گام مثبتی در مسیر توسعه، عمران و آبادانی این شهر تاریخی برداشته شود.

او بیان کرد: توانمندی‌های مروست می‌تواند به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع تبدیلی و موثر باشد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست جشنواره‌های فرهنگی را زمینه ساز سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته دانست و افزود: لازم است این قبیل جشنواره‌ها با نگاه مثبت و چشم انداز‌های چندین ساله برگزار شود.

لازم به ذکر است،‌جشنواره ملی روز مروست با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز ۳۱ مردادماه به میزبانی این بخش برگزار می شود.

کد خبر 822616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha