برنامه های جشن « روز ملی مروست » اعلام شد

نشست هماهنگی برنامه های جشن « روز ملی مروست » با اعلام برنامه های جنبی این جشن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست هماهنگی برنامه های روز ملی مروست با حضور مسئولان بخش مروست برگزار شد و برنامه های جنبی این برنامه اعلام شد.

حجت فلاحتی  با بیان اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست با اجرای برنامه‌های مختلفی پیگیری و دنبال خواهد شد خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها جشنواره غذاهای محلی است که با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان ارائه خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی و هنری روز مروست با اشاره به اینکه در جشنواره غذاهای محلی که یکی از برنامه‌های جشنواره ملی روز مروست برگزار می‌شود، بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است افزود: پخت انواع شیرینی، ترشی، آش، دسر و سالادهای محلی، نان‌ها (کرنون، تیره، شیرین و...) دمنوش‌های گیاهی منطقه، کیک‌های محلی، دوشاب و سایر غذاهای محلی در این جشنواره انجام خواهد گرفت.

وی به ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: شهر مروست و بخش‌های آن دارای محصولات کشاورزی مختلفی هستند که اگر از سوی سرمایه گذاران توجه ویژه‌ای به آن صورت پذیرد بدون شک می‌تواند اثرات مثبتی را برای منطقه و افرادی که در این خصوص سرمایه گذاری می‌کنند داشته باشد.

فلاحتی محل برپایی جشنواره محلی را در بافت تاریخی و قنات زیبای روستای هرابرجان مروست و به میزبانی دهیار و شورای اسلامی روستای هرابرجان عنوان کرد و اذعان داشت: به نفرات برگزیده هدایای نقدی و به تمامی شرکت کنندگان لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 822650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha