زندانیان بندرعباس میزبان خدام رضوی شدند

همزمان با دهمین روز از دهه کرامت و در آستانه ولادت فرخنده ضامن آهو، زندانیان بندرعباس میزبان خدام رضوی(کاروان زیر سایه خورشید) شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با ورود کاروان خدام رضوی حامل پرچم سبز رنگ متبرک بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها به زندان مرکزی بندرعباس، رایحه روحنواز حرم فضای این مجموعه تادیبی و تربیتی را معطر کرد.

 

زندان؛ جایی که برخی از افراد به هر دلیلی، گاهی از بدِ حادثه باید مدتی را در آنجا، عمر و روزگار را سپیری کنند تا در برابر رفتار و عملی  که جرم محسوب می شده و از آنان سر زده، مجازات شوند و دوباره به آغوش جامعه و خانواده بر گردند.

 

بسیاری از افراد نیز به دلایل جرائم غیرعمد نظیر دیه(نداشتن بیمه شخص ثالت وسیله نقلیه در زمان وقوع تصادف منجر به فوت یا جرحی)، مهریه، نفقه و بدهکاری غیر از کلاهبرداری مجبور به تحمل حبس هستند و در زندان بسر می برند.

 

این دسته از افراد به علت محبوس بودن در زندان، امکان بهره مندی از فیوضات زیارت و تشرف به حرم امام رضا(ع) را ندارند و از این رو هر ساله که خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید به استان ها ازجمله هرمزگان سفر می کنند یک روز را مهمان زندانی ها خواهند بود.

 

حضور در نمازخانه و دیدار با زندانیان بند نسوان آغاز گر برنامه حضور خدام در زندان مرکزی بندرعباس بود و متوصل شدن زندانیان به پرچم متبرک همراه با مولودی خوانی مداح کاروان، فضای معنوی را حاکم کرده بود.

 

پرچم گردانی و توزیع هدایای متبرک در بندهای مختلف زندان و دلداری دادن به زندانیان از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.

 

دیدار صمیمی با پرسنل و کارکنان زندان و بیان کرامات امام رضا(ع) و تشریح اهداف حضور خدام رضوی در شهرها و روستاهای مختلف در قالب کاروان زیر سایه خورشید پایان بخش این برنامه بود.

 

گفتنی است؛ دهه کرامت از یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) نامگذاری شده است. 

 

 

کد خبر 808897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha