دهه کرامت سراسر رمز و راز است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دهه کرامت سراسر رمز و راز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «مهدی شریعتی تبار» در سومین همایش علمی «سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها» که امروز(یکشنبه 23 تیرماه) در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در روز پایانی دهه پر رمز و راز کرامت قرار داریم که با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد و با میلاد فرخنده حضرت ثامن الحجج(ع) به پایان می رسد.


عضو هیأت علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: امام رضا(ع) می فرمایند که «رحم الله عبدا احیا امرنا» و با توجه به اینکه دعای امام مستجاب است امیدواریم به دلیل احیای امر اهل بیت(ع) مورد رحمت خدا قرار گیریم.


وی تصریح کرد: امام رضا(ع) از ما می خواهد علوم و دانش اهل بیت(ع) را یاد گرفته و به خوبی به مردم آموزش دهیم. ایشان همچنین می فرماید اگر همه مردم و نه فقط مسلمانان و شیعیان، با زیبایی های کلام اهل بیت(ع) آشنا شوند حتما از این خاندان تبعیت می کنند.


شریعتی تبار ادامه داد: امیدواریم این مراکز و نشست های علمی در این مسیر و راستا گام بردارند. کرامت واقعی هم در گرو این تعلم علوم و معارف اهل بیت(ع) و رضوی است که علم مفید و نافع در اختیار این خاندان قرار دارد.


وی اظهار داشت: در هیچ کجای جهان دانش مفید و سودمندی برای بشریت همانند علوم اهل بیت(ع) یافت نمی شود. امام رضا و همه ائمه کرامت را به معنای احسان و انفاق و لطف همراه با حفظ عزت و عظمت انسان ها دارند.


عضو هیأت علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد که کرامت واقعی در برخورداری یک انسان و یک جامعه از علم و معارف حقیقی است و ملتی که علم نداشته باشد نمی تواند به کرامت واقعی خود واقف باشد و زمینه کرامت خود را فراهم کند.


وی خواستار مسلح شدن جامعه به معارف عزت بخش رضوی شد و خاطرنشان ساخت: نظام سلطه و سلطه گران به شدت در پی ضربه زدن به عزت و کرامت جامعه هستند و ما باید با تمسک به ولایتمداری واقعی و آشنایی با معارف، آموزه ها، سنت، سیره و کارکردهای رضوی از کرامت جامعه خود پاسداری کنیم.

کد خبر 809315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha