هجرت امام رضا منجر به جابجایی جغرافیای جهان اسلام شد

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بابیان اینکه امام رضا (ع) با هجرت خود به ایران جابجایی جغرافیای جهان اسلام را رقم زد گفت: امام رضا (ع) در این سفر درک عالمان شیعه را بالا بردند و پس از آن شیعه قوام پیدا کرد.

آیت الله «سید محمد مهدی میرباقری» شب گذشته (یکشنبه ۲۳ تیر) در طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی که با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: امام رضا (علیه السلام) در این سفر درک عالمان شیعه را بالا بردند و پس از آن شیعه قوام پیدا کرد.


استاد حوزه علمیه افزود: باید حضور امام مهربانی ها را غنیمت شر مرده و با تاسی به حضرت از برکات حضور امام رضا (علیه السلام) بهترین بهره گیری را داشته باشیم.


آیت الله میرباقری با اشاره به ویژگی های اخلاقی و رفتاری امام رضا (علیه السلام) افزود: در تبیین مساله امامت روایت های بسیاری از این امام بزرگوار ما شیعیان وجود دارد.


رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به مشی سیاسی امام مهربانی ها اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار بر اساس قرآن عمل می کنند و تنها در همین مسیر حرکت می کنند.


آیت الله میرباقری تصریح کرد: هیچ چیز بر ائمه اطهار پوشیده نیست و گفتار و رفتارشان بواسطه اتصال به ذات الهی منجر به هدایت پیروان می شود.


این استاد حوزه علمیه افزود: امام رضا (علیه السلام) با خدا سلوک داشتند و فهم این در درک مردم آن زمان گنجایش نمی شد.

 

کد خبر 809415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha