خبرگزاری شبستان هویتی مستقل دارد

مخاطبان خبرگزاری شبستان افرادی خاص هستند که بیشترین حوزه فعالیت آنان مساجد است و بچه های مسجد به عنوان مهم ترین این ظرفیت از مخاطبان محسوب می شوند.

خبرگزاری شبستان- البرز: این یک واقعیت است که مخاطبان خبرگزاری شبستان افرادی خاص هستند که بیشترین حوزه فعالیت آنان مساجد است و بچه های مسجد به عنوان مهم ترین این ظرفیت از مخاطبان محسوب می شوند.

 

این مطلب را مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشست با خبرنگاران استانی و ستادی خبرگزاری شبستان این گونه عنوان می کند که « مخاطب ما خاص است و باید تعریف شود که برای چه کسانی چه چیزی را با چه اثری تولید و عرضه کنیم».

 

تأملی هر چند کوتاه در این مطلب راهبردی نشان می دهد که راهبرد و افق راه خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه در حوزه دین، مسجد و اندیشه چگونه است و نیازمند چه ساز و کاری در عرصه رسانه ای است.

 

تشکیل اتاق فکر با هدف تعیین راهبردهای کوتاه مدت و طولانی مدت یکی از ظرفیت های قابل توجه برای رسانه است. محوریتی که با راه اندازی آن می توان شاهد تحولات اثرگذار بود.

 

این امر در قالب هیئت اندیشه ورز خبرگزاری شبستان در البرز از سال 96 با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان راه اندازی شد و در جریان این مهم، میزگردهایی با محوریت ترویج دین و انقلاب تشکیل شد.

 

توجه به ظرفیت عظیم در حوزه دینی مسأله است که بسیاری از رسانه ها نسبت به آن غفلت دارند و در این خصوص خبرگزاری شبستان در البرز بستری را فراهم آورد تا همواره هر یک از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طول شبانه روز به صورت ثابت از موقعیت رسانه برای معرفی برنامه ها، عملکردها، فعالیت ها و ... بهره مند شوند.

 

 

فعالیت 390 کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان البرز بخش شاخص ظرفیت عظیم حوزه دین در این استان است که با فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی، تئاتر بچه های مسجد، کاریکاتور، رسانه، اردویی، ورزش و ... نمونه تجمیع شده از یک بستر کارآمد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی محسوب می شوند.

 

با نیم نگاهی به سامانه بچه های مسجد می توان ثبت 158 هزار برنامه محوری را مشاهد کرد که هر یک از این برنامه ها با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان هستند. به واقع مرکز رصد خبرگزاری شبستان در استان البرز همین 390 کانون فرهنگی هنری مسجد است که به سهم خود در اعتلای فرهنگ دین و اندیشه در حال تلاش هستند.

 

بیش از 800 مسجد در سطح استان البرز فعالیت دارند که دامنه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مسجد در یک سوم این مساجد است. تنها یک بررسی آماری نشان می دهد که سهم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مسجد در احیاء مسجد طراز اسلامی تا چه اندازه است.

 

تعریف مسجد تنها به اقامه نماز جماعت خلاصه نمی شود. آن چنان که حجت الاسلام دکتر ارزانی آورده اند: « مسجد فقط برای اقامه نماز جماعت نیست مسجد برقرار و آباد، برکات بسیار دارد و همه اعضای خانواده را بهره مند می کند».

 

سبک اخبار مسجدی، اخباری با محوریت دین و اندیشه که در ره آورد یک جریان فکری با هدف ترویج و تعالی فرهنگ مسجدی حرکت کند، افق راه رسانه موفق در عرصه ارتباطات است.

 

 

ترویج باور دینی و اثرگذاری آن در سلامت اجتماعی از دیگر اهداف محوری خبرگزاری شبستان است که با تولید محتوای فاخر و ارزشمند می توان از پویایی مساجد خبر دهد.

 

 

کد خبر 819140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha