خبرگزاری شبستان خلأهای ایجاد شده به دلیل محدودیت مساجد را پرکند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با اشاره به نقش رسانه های دینی در ترویج دین، فرهنگ و شریعت گفت: خبرگزاری شبستان خلأهای فرهنگی ایجاد شده به دلیل محدودیت مساجد را پرکند.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد فرخ‌فال» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ارزش و اهمیت رسانه های دینی در اصلاح ساختار فرهنگی جامعه اظهار داشت: برای جامعه سازی اسلامی ما نیازمند مبلغان شریعت و هادیان دین هستیم که این مبلغان در هر زمانی متناسب با آن دوره اطلاع رسانی کرده اند.

 

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز در جوامع اسلامی بهترین روش برای اطلاع رسانی نسبت به مفاهیم دین، استفاده از رسانه در فضای مجازی پرتلاطم است، چراکه فضای مجازی بیشتر تأثیر را در اقشار مختلف جامعه می گذارد.

 

وی بیان داشت: رسانه ها همانگونه که می‌توانند و این کار را هم انجام داده اند که مطالب را به مردم القا کنند و جامعه را به سمت و سوی اهداف خودشان بکشند به همان اندازه هم در ابلاغ مفاهیم دین و شریعت و جامعه سازی می‌توانند نقش بزرگ و مهمی را ایفا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سوء استفاده استعمارگران از رسانه و فضای مجازی برای تخریب چهره دین خاطرنشان ساخت: آنها با سوء استفاده و تحریم رسانه ای یک امت و با ایجاد شیطنت تلاش می‌کنند تا برنامه های استعماری خود را پیاده کرده و حتی گاهی یک جامعه را به نفع خودشان مصادره کنند.

 

وی تأکید کرد: در قیام های مختلف کشورهای اسلامی که تحت عنوان بیداری اسلامی شکل گرفت این موضوع را به وضوح دیدیم که رسانه های غربی و استعماری در ماهیت آن انقلاب ها و بیداری ها، دست بردند و به نوعی ماهیت آن حرکت های اسلامی بزرگ را به با فضای ارتباطی و رسانه ای و بنگاه های استعماری خودشان عوض کردند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در سال های اخیر همه بلاهایی که غربی ها بر سر بیداری اسلامی آوردند همگی ناشی از همین سوء استفاده از فضای رسانه ای بود که متأسفانه جبهه اسلام در این جهت توجه کافی نداشت و خیلی اوقات قافیه را به دشمنان باخت.

 

وی با بیان این که فضای مجازی امروزدر جهان در حقیقت فضای انفجار اطلاعات است، گفت: در این زمان است که رسانه های دینی از جمله خبرگزاری شبستان باید پای کار بیایند و در اعلام مواضع دین و شریعت و تحقق جامعه اسلامی بیشترین سهم را داشته باشند، چراکه فعالیت این گونه رسانه ها به دلیل ارتباط مستقیم با نهاد مسجد می‌تواند ثمرات زیادی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال در ادامه خاطرنشان ساخت: خصوصا در چند ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا که محافل و مساجد و تجمعات مذهبی تحت تأثیر قرار گرفته، رسانه هایی از جمله شبستان این قدرت را دارند که این خلأ را پر کنند و از این طریق دین خود را ادا کنند.

 

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو با تأکید بر این که رسانه های دینی از جمله خبرگزاری شبستان خود را متعهد به دین و شریعت بدانند، گفت: تجمع دینی محدود شده را به واسطه فعالیت هایی که در فضای مجازی در حول و محور مسجد انجام می دهند جبران کنند.

کد خبر 948564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha