ثبت بیش از ۵۵۰ هزار ازدواج در سال گذشته در سطح کشور

کریمی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سطح کشور گفت: سال گذشته تعداد بیش از ۵۵۰ هزار نفر ازدواج در سطح کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « اعظم کریمی » شب گذشته در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در استان یزد گفت: استان یزد در زمینه جوانان به لحاظ برنامه های نوآورانه و کیفی جز استان های پیش رو است و افزایش سمن ها نیز نشان از فعال بودن این بخش است.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور برنامه های خوبی در زمینه ازدواج و جوانان داشتیم که نمونه آن در استان یزد و برگزاری نمایشگاه های مختلف بود.

 

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج یکی از تاکیدات ما است که در استان یزد نیز به این منظور نمایشگاهی برگزار شده است که نشان از بهره مندی از مهارت های کافی برای جوانان و خانواده ها دارد.

 

کریمی بیان کرد: افتتاح خانه ابر به همت شبکه فعالیت ازدواج استان با همکاری خیرین از جمله اقدامات مناسب در استان یزد بود که به منظور ایجاد فضا برای جوانان و خطبه رایگان برای زوج های جوان و ثبت رایگان آن در دفتر خانه ها صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: یکی از تاکیدات ما در زمینه ازدواج تولیدات فاخر است تا نگاه اجتماع محور و تولید محور بوجود بیاید.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه امروزه به دلیل همه گیر شدن فضای مجازی شاهد ایجاد برخی از رسم های نامناسب در زمینه ازدواج هستیم که رسانه ها باید با فرهنگ سازی برای ترویج کار داوطلبانه از این رسم ها جلوگیری کنند.

 

کریمی ادامه داد: امروز تمایل به کار داوطلبانه کم شده است که باید با کار کارشناسی و سیاست های مناسب در این حوزه فرهنگ سازی کنیم.

 

وی گفت: در سال 97 مجموعا 550 هزار و 565 مورد ازدواج در کشور ثبت شده است و در حدود 175 هزار و 614 طلاق ثبت شده است.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: در استان یزد 6 هزار و 461 ازدواج ثبت شده که ترکیب شهری آن 6 هزار  و227 مورد و تعداد روستایی نیز 234 مورد بوده است.

 

کریمی بیان کرد: میزان طلاق در سال 97 میزان یک هزار و 885 مورد بوده است و که ترکیب شهری آن یک هزار و 824 مورد شهری و 61 مورد روستایی بوده است.

 

وی بیان کرد: مبنای مقایسه ازدواج ثبت شده در هر سال و میزان طلاق در همان سال است.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وام ازدواج یکی از اقداماتی بوده که خوشبختانه به خوبی پیگیری شده است و بانک ها نیز همکاری های لازم را داشته اند.

 

کریمی بیان کرد: 7 هزار و 939 کارگاه آموزشی در 33 هزار و 458 ساعت آموزشی در 384 شهرستان کشور داشتیم که نقطه قابل توجه این بوده که بخشی از آموزش های ما مربوط به مناطق محروم است.

 

وی گفت: در 129 شهرستان محروم کشور کارگاه های آموزشی داشتیم که 204 هزار نفر از این آموزش ها استفاده کردند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دولت تمرکز جدی در استفاده از ظرفیت جوانان دارد.

 

کریمی خاطرنشان کرد: کل متقاضیان وام در صف تا پایان خردادماه 231 هزار و 666 نفر بودند که 182 هزار و 511 نفر دریافت کردند که از این تعداد 44 درصد موفق دریافت شدند.

 

وی بیان کرد: در سال 96 در کل کشور 608 هزار و 956 مورد ازدواج ثبت شده است که طلاق نیز 174 هزار و 578 مورد بوده است.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: بسیاری از طلاق ها در 5 سال اول شکل می گیرد که این نیاز به کار بیشتر دارد.

 

کد خبر 819144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha