عید قربان یادآور زیباترین مقام عبودیت انسان است

آل‌هاشم گفت: عید قربان، عید قرب و نزدیک شدن به خداوند است و در سایه قربانی است که انسان به خداوند نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ مسلمانان، اظهار داشت: حضرت ابراهیم در مقام حبیب الله هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عید قربان یادآور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند می‌باشد، خاطرنشان کرد: عید قربان عید ایمان، ایثار، اخلاص و عشق به خداوند است.

وی با اشاره به این‌که امروز حجاج برای خداوند قربانی ذبح کرده و قرب الهی را ادا می‌کنند، تصریح کرد: عید قربان، عید قرب و نزدیک شدن به خداوند است و در سایه قربانی است که  انسان به خداوند نزدیک می‌شود. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: طبق آیه شریفه قرآن کریم یکی از حکمت‌های قربانی کردن اطعام فقرا است؛ به طوری که رسول خدا در حجه الوداع ۱۰۰ قربانی با خود به قربان‌گاه آورده بود. 

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دیروز نماز عید قربان در مسجد الاقصی برگزار شد، اظهار داشت: نطامیان اشغالگران برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی که فریاد "الله اکبر" سر می‌دادند اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور کردند.

وی با اشاره به این‌که نظامیان اشغالگر شماری از نمازگران را بازداشت کرده و ده‌ها نفر از نمازگران را زخمی کردند، گفت: همزمان با حضور هزاران فلسطینی برای اقامه نماز عید قربان،  گروه‌های فعال اسرائیلی برای یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی فراخوان داده بودند و حتی گروه شهرک‌نشین افراطی از طرفداران خود برای یورش و حمله دعوت کرده بود.

امام جمعه تبریز پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای برای حجاج بیت الله حرام برای شرکت در مراسم برائت از مشرکان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برائت از مستکبران همان برائت از مظلوم‌کشی است. 

وی ادامه داد: وعده و ارزیابی معظم‌له همراه با واقعیت همگانی دارد به طوریکه برای مثال این تحلیل‌ها در برابر سوریه نیز محقق شد و یا زمانی که در فروردین سال ۹۴ ائتلاف سعودی برای حمله یمن گرد آمدند، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که پوزه آل‌سعود در یمن به خاک مالیده می‌شود، حتی در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل ارزیابی رهبری باز هم واقعیت یافت. 

آل هاشم افزود: پیش‌بینی افول آمریکا بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و گرفتاری در باتلاق عراق و پیش‌بینی عقب‌نشینی اسرائیل و پیروزی مقاومت بخشی دیگر از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب است.  

امام جمعه تبریز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی شکست طرح معامله قرن در مورد فلسطین را فرمودند؛ قطعا وحدت مسلمان در مراسم حج یکی از ضرورت های لازم برای مقابله توطئه های صهیونیستی در منطقه است.

کد خبر 820140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha