تاکنون ۴۱ هزار واحد تعمیری و ۲۳ هزار واحد احداثی مناطق سیل زده انعقاد قرارداد شده است

تابش با اشاره به اینکه در سه هفته اخیر با پیشرفت ۱۰ درصدی ساخت و سازها در مناطق سیل زده، ۳ هزار واحد مسکونی ساخته شده است، گفت: تاکنون ۴۱ هزار واحد تعمیری و ۲۳ هزار واحد احداثی مناطق سیل زده انعقاد قرارداد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علیرضا تابش» شب گذشته (سه شنبه 22 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور با اشاره به اینکه در سه هفته اخیر با پیشرفت 10 درصدی ساخت و سازها در مناطق سیل زده، 3 هزار واحد مسکونی ساخته شده است، گفت: تاکنون 2300 میلیارد تومان از 2500 میلیارد تومان مصوبه اول دولت را به بانک معرفی کرده ایم و 1800 میلیارد تومان نیز عقد قرار داد شد است.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سه هفته اخیر 200 میلیارد تومان معرفی به بانک و 400 میلیارد تومان عقد قراردادها اضافه شده است، گفت: تاکنون  41 هزار واحد تعمیری و 23 هزار واحد احداثی انعقاد قرارداد شده است. در این سه هفته 17 هزار تعمیری و 6 هزار واحد احداثی اضافه شده است که پی کنی شده است؛ 12 هزار و 400 واحد فونداسیون انجام شده است و اتمام اسکلت 3 هزار واحد داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه از 2500 میلیارد تومان اعتبار مرحله اول بیش از 80 درصد که بیش از 1900 میلیارد تومان اعتبار را در بر می گیرد در شش استان لرستان، گلستان، خوزستان، ایلام، مازندران و کرمانشاه هزینه شده است، افزود: 2400 میلیارد تومان وام مرحله دوم نیز امروز تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

 

تابش  با اشاره به اینکه ساخت دیواره ها در پلدختر تا قبل از شروع فصل بارندگی ها به پایان می رسد، گفت: برخی روستاها و مناطق ساخت و سازها سرعت بیشتری دارد و برخی روستاها در استان ها ساخت وسازها روند کندتری  دارد که پیگری می شود.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای جابجایی و درجاسازی روستاهایی در خوزستان در پروژه ای درحال انجام است، گفت: بیشتر نظر بر درجاسازی است. درباره تاسیسات زیربنایی روستاها نیز اعتبارات درنظر گرفته شده است که بعد از پیشرفت ساخت و سازها کار معابر روستایی نیز آغاز می شود. کسانی که در سازه مشکل داشت باشند و نیاز به تخریب باشد موافقت می شود. طرح هادی نیز در برخی روستاها در حال انجام است./

 

کد خبر 820619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha