دشمن به بهانه تفرقه افکنی درصدد جلوگیری از مطرح شدن غدیر است

آیت الله سعیدی گفت: دشمن به بهانه اینکه بحث غدیر سبب ایجاد تفرقه در جامعه می شود، به مخالفت با مطرح شدن این واقعه می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» در دیدار رئیس و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور که امروز (چهارشنبه 23 مرداد) در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، از خدمات صورت گرفته توسط اعضای این ستاد تقدیر کرد و گفت: روز به روز و سال به سال بر عظمت این کار بزرگ افزوده می شود.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: حقیقت دین همان ولایت اهل بیت(ع) است و اگر مردم خدا را هم می شناسند به برکت این خاندان است. این به هیچ وجه اغراق نیست بلکه عین واقعیت محسوب می شود.


وی با اشاره به اینکه پیامبر در روز غدیر ادامه راه «لا اله الا الله» را ابلاغ کرد، اظهار داشت: دین و نعمت و رضایت خدا به این دین با غدیر کامل شد. این پیوست باید در هر زمان به مردم بازگو شود و شرط آن اینست که بدانیم ولایت چسبیده به کلمه لا اله الا الله است.


آیت الله سعیدی آیه «اکملت لکم دینکم و...» دارای سه محور است، تصریح کرد: هر وقت کلمه لا اله الا الله با ولایت همزمان مطرح شده باشد این دین کامل و نعمت تمام است و خدا راضی است که این دین را برگزینید.


وی غدیر را عامل وحدت جامعه برشمرد و ادامه داد: بحث غدیر نه تنها منافی با بحث انسجام و وحدت جامعه نیست بلکه از وحدت جامعه محافظت می کند چرا که در روایت ها داریم تفرقه افکنی دشمنان به برکت ولایت از بین می رود.


امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: اصل مساله ولایت به هیچ وجه عامل اختلاف نیست بلکه این سبک ها هستند که اختلاف برانگیزی می کنند. این شمشیر دو لبه است که هم افراد ناآگاه از آن استفاده می کنند و هم دشمنان از آن برای تفرقه انگیزی بهره می گیرند.


وی درباره دلایل مخالفت دشمن با مطرح شدن بحث غدیر یادآور شد: دشمن می گوید این بحث را مطرح نکنید چرا که در جامعه اختلاف رخ می دهد اما واقعیت اینست که آنها می دانند مطرح شدن بحث غدیر کاملا به ضرر آنان خواهد بود.


آیت الله سعیدی بر لزوم پیروی از سبک اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: اهل بیت(ع) هیچگاه پرگویی نکرده و کلام را دقیقا در راستای اهداف آن بکار می گرفتند.


وی خواستار تجسم مساله غدیر به صورت هنرمندانه و نمایشی شد و تأکید کرد: مساله غدیر به صورت هنرمندانه از سوی اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شد و هم اکنون نیز باید این شیوه را ادامه دهیم زیرا دست هایی در کار هستند که می خواهند کلمه «لا اله الا الله» را از شروطها که در حدیث امام رضا(ع) در نیشابور آمده است، جدا کنند.


تولیت حرم کریمه اهل بیت(س) این جداسازی را عامل تفرقه توصیف کرد و افزود: وقتی جداسازی انجام شود مردم طعمه دشمن خواهند شد زیرا کسانی که به ولایت اهل بیت(ع) تمسک یافته اند، هیچگاه دچار طعمه نخواهند شد. اولین گام دشمنان ایجاد تفرقه بین کلمه لا اله الا الله با شروطها است و باید نسبت به این مساله برحذر بود.


وی ادامه داد: چهار ولایت وجود دارد که ولایت الله، رسول الله(ص)، ائمه(ع) و ولایت فقیه بوده که در عصر حاضر ولایت فقیه نشانه گرفته شده است.


آیت الله سعیدی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد که در تجسم غدیر باید به بحث ولایت فقیه به صورت گذرا پرداخته شود تا در ذهن مردم نقش بسته و آنها به فکر فرو روند و به دنبال این بحث باشند.

کد خبر 820731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha