شهر سردرود شاخص های لازم برای شهر خلاق را دارا است

محمدپور گفت: شهر سردرود با توجه به ظرفیت بالای خود در امر هنرصنعت تابلو فرش دستباف و وجود رستوران های متعدد برای سال جدید به‌عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(۲۳ مرداد) در نشست بررسی شهرهای خلاق استان در حوزه فرهنگ و هنر جهت معرفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت؛ براساس چندین شاخص برای انتخاب شهرهای خلاق از جمله غذا موسیقی‌، ادبیات‌، آیین‌ها و مبلمان شهری، صنایع دستی و... طی مکاتبه با مسؤولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌، شهر سردرود انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سردرود با توجه به پتانسیل بالای خود در امر هنر صنعت تابلو فرش دستباف و وجود رستوران های متعدد در امر جذب گردشگر و توریست و برای سال جدید به‌عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی و کاندیدا شده است. 

همچنین «ناصر اسماعیل زاده» شهردار سردرود در این جلسه  با بیان این‌که طرح انتخاب «شهرهای خلاق» در سطح ملی مطرح بوده و شهر سردرود نیز یکی از شهرهای معرفی شده خواهد بود، اظهار داشت: این پروژه در داخل کشور طبق شاخص‌های تعریف‌ شده، باعث خواهد شد تا رقابتی میان دیگر شهرهای استان ایجاد شود.

وی افزود: به یقین در این راستا از ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها استفاده خواهد شد که امیدوارم این برنامه‌ برای هر ساله اجرا  تا «شهرهای خلاق» معرفی و مطرح شوند.

«هادی ابری» رئیس اتحادیه تابلو فرش دستبافت سردرود، نیز گفت: تولیدکنندگان تابلوفرش های دستباف سردرود در زمینه بازاریابی محصولات و صادرات آن به سراسر جهان، به ویژه کشورهای آسیایی اقدامات موثری انجام داده اند.

کد خبر 820838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha