الگوی مصرف کالاهای فرهنگی مورد توجه ویژه است

محمدپور با تأکید بر توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور گفت: الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(۳۰ مرداد) در بازدید از دو مؤسسه فرهنگی و هنری در تبریز، اظهار داشت: نقش مؤسسات فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه بسیار قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ فرهنگی بر عهده گیرند.

وی با بیان این‌که مصرف فرهنگی سبک خاصی از زندگی ما را شکل می‌­دهد، تصریح کرد: کالاها و خدمات فرهنگی بخشی از نیازهای ما را مرتفع ساخته و سامان می‌بخشد  و نقش مهمی در رونق اقتصاد فرهنگ نیز دارد.

محمدپور ادامه داد: در حال حاضر مصرف­ کالاهای فرهنگی و برنامه­ ریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

وی افزود: مؤسسات فرهنگی و هنری که با اراده اصحاب فرهنگ و هنر شکل گرفته‌اند می‌توانند نقش موثری در توسعه و تعمیق اقتصاد فرهنگ و هنر و تعیین نوع و میزان مصرف فرهنگی در جامعه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به عزم دولت برای ایجاد زمینه فعالیت مؤسسات مردم محور، توسعه و توانمند سازی موسسات فرهنگی و هنری شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال حاضر شاهد توسعه‌ فعالیت‌های این مؤسسات هستیم.

وی، هموار کردن مسیر و آماده کردن بستر برای رشد و بالندگی مؤسسات فرهنگی و هنری را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: وجود مؤسسات فرهنگی و هنری باید سرمایه گذاری در جامعه را به سمت فرهنگ و هنر سوق دهد.

کد خبر 823442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha