اولین خشت مدینه العلم کاظمیه را با تربت سید الشهدا بنا گذاشته ایم/ برای ساخت مدرسه هیچ کمک دولتی دریافت نکردیم

آیت الله مدرسی با اشاره به تلاش در جهت ساخت حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه گفت: اولین خشت مدینه العلم کاظمیه را با تربت سید الشهدا بنا گذاشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله سید محمد کاظم مدرسی» در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه « مدینه العلم کاظمیه » یزد گفت: بالای 95 درصد مردم دین خود را از حوزه های علمیه و علما گرفته اند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: اولین خشتی که در این بنا گذاشته شد با تربت سید الشهدا و به دست سید محمد حسین مدرسی بنا نهاده شد و پیمانکارانی انتخاب کردیم که در طول ماه مبارک رمضان روزه دار بودند.

 

وی ادامه داد: این حوزه یکی از بازوان پرتوان نظام اسلامی است و معتقدیم که حوزه ها نباید جناحی باشند بلکه در متن سیاست به دنبال دیدگاه مقام معظم رهبری باشند.

 

آیت الله مدرسی بیان کرد: از الان اعلام می کنم این حوزه علمیه وقف به تمام معنا به حوزه های علمیه است و مسجد آن نیز با آن طرحی که در وقف نامه در نظر گرفته شده وقف خواهد بود و مجموعه های آن در خدمت حوزه علمیه کاظمیه است.

 

وی گفت: ما سعی بر استحکام بنا با حذف زوائد بود و آنچه ساخته شده بنا بر ضرورت بوده است و با کمتریه هزینه ها این مکان را ساخته ایم.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: تمامی وجوه این مکان از خیرین استفاده شده است و هیچ کمک دولتی را دریافت نکردیم و این نشان می دهد که مردم برای حوزه های علمیه، دین و روحانیت احترام قائلند.

کد خبر 823612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha