بیش از ۱۸۲ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

سمساری گفت: سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی، بیش از ۱۸۲ هزار بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری» امروز(۳۱ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خانواده و بازنشستگان نمونه تأمین اجتماعی استان ضمن قدردانی از تعامل مؤثر و سازنده تشکل های بازنشستگی استان در جهت پیگیری و احقاق مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی، بیش از 182 هزار بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خدمات متعددی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی ارایه می شود، خاطرنشان کرد:  ماهانه بالغ بر 285 میلیارد تومان از بابت حقوق و تعهدات بلندمدت بازنشسته ها و مستمری بگیران تحت پوشش پرداخت می شود. 

وی توجه به ارتقای سلامت روحی و روانی بازنشستگان همگام با ارتقای سطح معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای المپیادهای ورزشی، همایش های خانوادگی، طرح کرامت رضوی و بصیرت علوی در راستای اعزام خانواده بازنشستگان به مشهد مقدس و کربلای معلی طی سالهای اخیر در دستور کار قرار گرفته و با همکاری کانون های بازنشستگی استان به جد پیگیری می شود.

سمساری، با اشاره به اینکه قوانین و مقررات موجود در حوزه بازنشستگی به ویژه در خصوص بازنشستگی های سخت و زیان آور و پیش از موعد، نیاز به بازنگری، متناسب با ساختار کار و تولید کشور دارد، گفت: ارتقای کفایت خدمات سازمان تأمین اجتماعی مستلزم تأمین منابع پایدار است.

وی از توسعه خدمات غیرحضوری در جهت تسهیل امور مخاطبان خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم، بخش مهمی از نیاز حضوری مراجعان برای دریافت خدمات از جمله، اخذ احکام بازنشستگی و فیش حقوقی ماهانه، به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی کاسته شده است.

کد خبر 823718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha